Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън с четвърта титла, Верстапен взе победата в Мексико

Хамилтън с четвърта титла, Верстапен взе победата в Мексико

161
0
Аутодромо Ерманос Родригес,Гран при на Мексико
снимка Пирели

Люис Хамилтън спечели четвърта титла в кариерата си във Формула 1. Англичанинът изкара много тежка Гран при на Мексико, в която победата взе Макс Верстапен.

Последните размествания в стартовата решетка преди Гран при на Мексико станаха ясни в часовете преди самото състезание. В Ред Бул решиха да сменят задвижващата система на Даниел Рикиардо. Същото сториха и в Торо Росо в колата на Брендън Хартли. Двамата се наредиха на грида пред пилотите на Макларън Фернандо Алонсо и Щофел Вандоорн, а Пиер Гасли бе последен. Французинът направи едва 10 обиколки в тренировките преди надпреварата.

На старта Макс Верстапен атакува и докато пилотът на Ред Бул се измъкна напред, имаше сбутване между него и Фетел. След това имаше удар и между състезателя на Ферари и Люис Хамилтън, който бе преминал отстрани.

Себастиан се прибра в бокса и смени носа на Ферари-то си, слагайки и гуми софт. Хамилтън също влезе със спукана гума. Сложи софт и се върна на трасето.

Карлос Сайнц също направи бокс. Верстапен поведе пред Ботас, Естебан Окон, Нико Хюлкенберг, Серхио Перес, Кими Райконен, Рикиардо (потеглил от 16-а позиция), Ланс Строл, Кевин Магнусен, Маркус Ериксон. Валтери бе на 2,4 сек зад Верстапен.

Маса бе следващият пилот в бокса, Рикиардо направо се прибра. Хамилтън пък попита по радиото дали Фетел го е ударил нарочно. „Не съм сигурен”, бе отговорът от питуола. Стюардите пък пуснаха съобщение, че са „отбелязали” инцидента в началото между Люис, Себастиан и Верстапен. Минути по-късно обявиха, че не е нужно разследване на станалото.

В 12-ата от 71 обиколки авансът на Верстапен пред Ботас вече бе над 5,4 сек. Фетел бе 15-и в колоната, Хамилтън – 19-и. Себастиан бе сериозно раздразнен от поведението на Маса спрямо него при маневрата му за изпреварване пилота на Уилямс. Състезателят на Ферари излезе от трасето.

„Просто се избутваме от пистата ли? Сериозно, носът на колата ми бе по-напред!”, каза Фетел по радиото.

От питуола на Ферари го приканиха да се съсредоточи, на което той отговори, че е фокусиран.

Междувременно Ромен Грожан получи 5 секунди наказание за напускане на пистата при битката му с Алонсо. По-рано испанецът отбеляза, че съперникът му е пресякъл напряко 14-и завой и трябва да върне позицията.

В 18-ия тур Фетел вече бе 13-и, след още три обиколки стигна 12-а позиция. Хамилтън продължаваше да върви 19-и и в 22-ата обиколка трябваше да пропусне лидера в надпреварата Верстапен.

„Не мога да се доближа до кола”, обади се Хамилтън по радиото. В челото Верстапен бе на 6,3 сек пред Ботас. Райконен бе трети след спиранията на съперници. Строл заемаше четвъртата позиция пред Окон (след бокс), Магнусен, Перес (също с питстоп).

Хюлкенберг спря отстрани на пистата след инструкция от Рено. „Колата не е безопасна, Нико”, бе съобщението.

„Усещам, че гумите няма да издържат”, бе следващото обаждане на Хамилтън до тима му. В 30-ата обиколка англичанинът бе стигнал до 16-а позиция. Верстапен също имаше притеснения за гумите и попита екипа си дали има блистъринг на предните.

Поредният двигател на Рено не издържа – Торо Росо-то на Хартли се подпали в 32-а обиколка. Рейс контролът включи режим на виртуален сейфти кар. Верстапен влезе в бокса в 33-ия тур, същото сториха Хамилтън (сложи суперсофт, както и съотборникът му Ботас), Райконен, Строл, Сайнц, Фетел. Макс и Себастиан също взеха суперсофт, докато Райконен излезе със софт.

„Колко съм назад?”, попита Хамилтън. От Мерцедес му съобщиха, че е на 29 секунди зад Фетел. „Как така съм още по-назад?”, попита Люис. Англичанинът поиска и да разбере с какви гуми са съперниците му. „Моля, отговаряйте ми, когато задавам въпрос”, каза Хамилтън.

От Ред Бул пък съобщиха на Верстапен какви са времената на Ботас зад него. В 42-а обиколка финландецът бе на 13,2 сек зад съперника от Ред Бул. „О, тогава ще карам полека!”, отговори Макс.

В 45-ия тур Хамилтън бе на 13-а позиция, Фетел – седми. Люис изпревари и Маркус Ериксон, стигайки 12-о място. От Мерцедес му бяха съобщили, че в най-добрия случай Себастиан ще е четвърти, което няма да му е достатъчно в битката за титлата.

В 47-ата обиколка Верстапен продължаваше да води, следван от Ботас, Райконен, Окон. Строл вървеше пети, пред Перес, Фетел, Магнусен, Алонсо. В 51-ата Фетел изпревари Перес и вече бе шести. Веднага след това мексиканецът влезе в бокса, докато Хамилтън настигна Вандоорн. Люис бързо изпревари белгийския пилот на Макларън, докато Алонсо се възмути, че му показват сини знамена да пропусне Ботас, докато Валтери е на 2,4 сек зад него.

Фетел пък взе петата позиция от Строл в 55-ия тур. Хамилтън бе на ръба на зоната на точките – 11-и – и се залепи за Маса. Попита кое място му е необходимо. От Мерцедес му казаха, че Фетел е пети, а му трябва втора позиция, която не може да вземе.

Люис влезе в точките в 57-ата обиколка, изпреварвайки Маса. Фетел пък стана четвърти, след като задмина Окон. През това време в бокса на Заубер угасиха пламналия болид на Ериксон.

От питуола на Мерцедес казаха на Хамилтън, че е десети, но определено могат да се борят за осмо място. Фетел пък поиска да разбере разликата до съотборника му Райконен – 23 секунди. „Оу, мама миа!”, възкликна Себастиан. „Това е малко твърде много.”

Карлос Сайнц отпадна в бокса. Хамилтън пък получи информация колко изостава Фетел от Райконен.

Люис поведе битка с Алонсо за деветото място, която спечели в 69-ия тур. Англичанинът завърши на тази позиция, но това бе достатъчно, за да вземе четвърта корона във Формула 1 в кариерата си. На подиума с Верстапен се качиха още Ботас и Райконен.