Екипът на Хаас е по-уверен във възможностите си след тестовете в Барселона след Гран при на Испания. Това смята спортният директор на тима Гюнтер Щайнер. След изключително силния старт на сезона за новия екип и спечелването на точки в първите 2 състезания, в Хаас имаха проблеми с работата на гумите в Китай и Русия, а в Испания темпото също не беше добре.
Изглежда обаче след тестовете на Каталуня (17-18 май) нещата са се подобрили, което са усетили и двамата пилоти в Монако. Заради променливите условия по улиците на Монте Карло обаче Грожан и Гутиерес не успяха да взема най-доброто от възможностите си и завършиха извън зоната на точките.
Сега тимът на Джийн Хаас направи доста агресивен избор на гуми за Канада, като подбра по 3 комплекта софт и 10 ултрасофт за пилотите си Грожан и Гутиерес. Двамата изобщо няма да използва типа суперсофт.
„В Китай и Русия имахме трудности да намерим работния прозорец на гумите, заяви Щайнер. – Сега след тестовете в Испания имаше повече увереност в пакета ни. В това отношение се върнахме там където бяхме в началото на сезона.”
На въпрос защо тимът му е решил да не използва гумите суперсофт в Канада, Щайнер не отговори конкретно, а заяви, че в екипа са изпробвали супермеките гуми само на тестовете в Барселона. И на базата на тези изпитания са взели решението за Монреал.
Предполага се, че в тима са разбрали, че разликата между ултрасофт и суперсофт е сравнително малка още на тестовете в Барселона и са решили, че няма смисъл да ползват последните, при положение, че ултрасофт дават повече скорост, а състезанието най-вероятно отново ще бъде направено отново с един питстоп.
Любопитно интервю с Гюнтер Щайнер за развитието на тима и защо дебютът на Хаас във Ф1 бе толкова успешен четете в новия брой 194 на списание ClubS1.