Един или два стопа за смяна на гуми ще трябва да направят пилотите в състезанието за Гран при на Сингапур идния уикенд. На разположение на отборите на Марина бей ще бъдат възможно най-меките типове – софт, суперсофт и ултрасофт. А това, в комбинация с високите температури на трасето, води до високи нива на износване.
Затова до миналата година обичайната тактика бе с 2 или 3 питстопа. През тази година с въвеждането на новите по-издръжливи гуми на Пирели, тази бройка със сигурност ще намалее. Но едва ли ще бъде лесно надпреварата да се направи само с едни бокс, както се случи в Монако и Унгария.
За да се направи състезанието с един пит, най-удачна изглежда тактиката да се стартира с по-твърдите гуми суперсофт, след което да се премине към софт преди преполовяването на дистанцията. Вариантът с потегляне с ултрасофт и смяна към софт изглежда по-труден, тъй като трябва да се удължи максимално животът на гумите.
С оглед на честите излизания на колата за сигурност в миналото и то във втората половина от състезанието, по-логичният и разумен подход изглежда с 2 питстопа. При него за пилотите в челото най-добрият избор изглежда стартиране с ултрасофт, спиране за смяна със суперсофт и втори бокс с поставяне отново на суперсофт, софт или на ултраосфт, в зависимост от нивата на износване.
По правилник пилотите трябва да запазят по един комплект софт и суперсофт за състезанието, като само единият е задължителен за използване. За 3-ата част на квалификацията пък трябва да се задели един чифт ултрасофт.
Минималното задължително налягане на предните гуми тази година е 18.5 psi, а на задните 17.0 psi. Кембърът на предните гуми не може да бъде по-голям от – 3.75 градуса, а на задните – 2.00 градуса.