Според Ники Лауда Ферари са настигнали Мерцедес по отношение на мощността на задвижващата система и за Люис Хамилтън и Нико Розберг вече ще е значително по-трудно да се справят с конкуренцията.
„20-те конски сили, които имахме като предимство вече са история“, заявява председателят на съвета на директорите на Мерцедес Ф1 тим пред италианския Аутоспринт (повече за виждането на Лауда за спорта и за последните събития в отбора може да прочетете в последния 188 бр. на списание ClubS1, който вече е на пазара). „Знаем, че по отношение на мощността сме на едно и също ниво.“
Лауда имал достатъчно данни за подобни твърдения, като последното развитие на задвижващата система на Ферари било решаващо за настъпването на подобен паритет. Мерцедес продължават да имат известно предимство в скоростта по време на квалификациите, но темпото в състезание било почти еднакво, като за това свидетелства и представянето на Себастиян Фетел в Мексико, който въпреки спуканата си гума, върнала го назад в класирането, дълго време след завръщането си на пистата от бокса се движеше с темпото на болидите на Мерцедес. Според Лауда Ферари са наваксали не само по отношение на мощността, но и по отношение на аеродинамиката.
„От последното им обновление на Монца мога да кажа, че са наваксали изключително много по отношение на аеродинамичната ефективност“, заявява австриецът, който смята че е въпрос на време Скудерията да намери решаващите части от секундата, за да може да се бори във всяка тренировка с Мерцедес. „Картината през 2016 г. със сигурност ще се промени, защото не може да задържиш дълго време превъзходството си. Потенциалът за развитие на първия винаги е по-малък от този на преследвачите.
Знаем, че другите могат да ни настигнат скоро. За нас е трудно да правим големи крачки напред в развитието си. За съперниците ни това е значително по-лесно. Още през тази година се видя, че трябва да положим значително повече усилия, за да останем пред Ферари, отколкото бе през миналата година.“