С наближаване средата на юни, когато се очаква да бъдат разгледани проектите за нови отбори във Формула 1, въпросът отново излезе на дневен ред. Досега има информация само от страна на кандидати като Андрети и Хайтек, но не и от ФИА. По време на уикенда за Гран при на Великобритания Тото Волф от Мерцедес и Фредерик Васьор от Ферари бяха попитани какво мислят по въпроса за присъединяването на нови екипи към спорта.
„Мнението ми не е променено. Ние не знаем кой кандидатства да стане част от Формула 1 и какви предложения са направени. Акционерите – основно ФИА и ФОМ – ще вземат крайното решение. Те и ще преценят дали съответното предложение е подходящо за спорта. Какво носи по отношение на маркентинг, интерес и т.н. Нашата позиция е много ясна: да си купят отбор“, заяви Волф
„И сега като погледнете квалификациите само на пистата е като в картинг състезание – пилотите се настъпват едни други. Има и притеснения относно безопасността – по отношение на логистиката, както и къде ще разположим 11-ти отбор. Тук, на Силвърстоун има място да приютим хората от Холивуд (проектът с Брад Пит прави снимки този уикенд на английската писта, разполага с бокс, питуол и дори време на самото трасе – б.р.), но на други трасета няма. Освен това Ауди и разни фондове купуват дялове в F1 екипи на значително по-високи (в сравнение с преди няколко години) оценки. ФИА и ФОМ трябва да разгледат всичко това.“
„Както съм казвал и преди, ако един отбор може да допринесе за положителното развитие на Формула 1, да го разгледат. Но настоящите екипи са работили много, много дълго и са преживели какво ли не досега. Освен това в света няма спортен турнир, лига – независимо за какво говорим, Шампионска лига, НБА, НФЛ, НХЛ, където просто казваш: „Правя отбор и влизам, много благодаря, че ме включвате в разпределението на наградния фонд“. Трябва да демонстрираш, че можеш да участваш. Видяното досега не убеди настоящите отбори“, допълни Волф.
Васьор също е на мнение, че пътят към Формула 1 понастоящем минава през купуването на съществуващ тим. Според едно от последните проучвания повечето отбори струват над 1 млрд. долара. Стойността на Ферари се оценява на над $3 млрд.
„Този път и аз съм съгласен с Тото. Първо, сравнете влиянието на филма и влиянието на един отбор. Вижте какво стана миналата седмица. На пистата в Шпилберг беше хаос с тези ограничения на трасето. Сега си представете ако има още 10% нарушения. Но по-сериозно погледнато, ние също не сме си променили позицията. За Формула 1 би имало смисъл от нов тим ако това доведе до сериозно развитие във всички възможни посоки“, каза Васьор.
„Много често се обсъжда националността на отборите. За мен това не е никакъв аргумент. F1 не е британски шампионат, защото базите на 70% от тимовете са в Обединеното кралство. Привлекателността на Формула 1 се основава далеч повече на националността на пилотите и няма нищо общо с това откъде са отборите. В момента Формула 1 в подем, но само преди няколко години бяха положени огромни усилия по време на кризата и сега се жънат плодовете на този труд“, допълни Васьор
След това и Волф засегна въпроса с националността. Проектът на Андрети в частност подчертава от самото начало, когато семейството обяви желанието си да стане част от Гран при, че е нужен силен американски екип.
„Във Формула 1 има американски отбор отдавна. Трябва ни добра система, за да привлечем повече пилоти от Съединените щати. Необходимо е да подкрепяме млади състезатели като Логан Сарджънт, да им дадем достатъчно време. Защото както се видя с Фернандо [Алонсо] в Испания, важното е пилотът да е в челото. Ако не си там, сънародниците ти не те следват. Това трябва да сторим“, коментира Волф.
Up-close and personal with APXGP 👀#F1 pic.twitter.com/o5AvJHykoM
— Formula 1 (@F1) July 6, 2023