Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Проучване сочи, че 6 F1 отбора струват над $1 млрд. На върха...

Проучване сочи, че 6 F1 отбора струват над $1 млрд. На върха е Ферари, оценен на $3,13 млрд.

1370
0
Ферари SF-23 F1
снимка: Майкъл Потс

Екипът на Алпин посочи, че оценката му възлиза на около $900 млн., когато съобщи че е продал 24% от тима на група акционери за 200 милиона евро. Това предизвика реакцията на Еди Джордан, който обяви, че подобна оценка е нереална. Според бившия собственик и шеф на тим във Формула 1 близо милиард стрували отбори като Ферари, Мерцедес и Ред Бул. Президентът на F1 Стефано Доменикали обаче твърди, че Гран при екипи са отхвърлили оферти за покупка, надхвърлящи милиард. Ново изследване на специализирания сайт sportico.com обаче сочи, че не само стойността на Алпин е по-висока, а всъщност само четири отбора от 10 се оценяват на под 1 млрд. долара. Начело в това подреждане е Ферари.

Проучването е извършено въз основа на различни фактори. Сред тях са приходите на всеки тим и финансовите резултати (достъпни от публични годишни доклади и държавни регистри). След проверка на данните е изчислено, че общата стойност на настоящите 10 отбора, участващи във Формула 1, възлиза на $15,3 млрд.

На върха в таблицата е Ферари със стойност от $3,13 млрд., въпреки че няма титла от 2008 г. Мерцедес и Ред Бул са със стойност съответно от $2,7 млрд. и $2,4 млрд.

Оценката на отборите от Формула 1
ОтборСтойност
Ферари$3,13 млрд.
Мерцедес$2,7 млрд.
Ред Бул$2,42 млрд.
Макларън$1,56 млрд.
Астън Мартин$1,14 млрд.
Алпин$1,08 млрд.
Алфа Таури$905 млн.
Алфа Ромео$815 млн.
Уилямс$795 млн.
Хаас$710 млн.

Стойността на отборите във Формула 1 се повиши рязко през последните години с нарастването популярността на спорта

Въвеждането на лимит на годишните бюджети пък изкарва тимовете и на печалба. Без ограничение на харчовете всичко се влагаше в колите. Идеята на лимита е да сближи отборите като представяне. Това обаче може да се окаже доста сложно. Бившият главен стратег на Мерцедес Джеймс Ваулс понастоящем е шеф на Уилямс и посочи в интервю за racefans.net, че въвеждането на ограниченията е станало при вече заварени определени условия.

„Оперативният бюджет е числото, което повечето хора знаят. Беше $145 млн., а дори и толкова не беше, защото има разни поправки. Но за това се сеща човек, когато се говори за бюджетен лимит. И аз напълно го подкрепям. Благодарение на тези ограничения бизнесът ни сега има смисъл. Затова Формула 1 расте по този начин“, посочи Ваулс.

„Недобро решение обаче бе да се ограничат капиталовите разходи. В Мерцедес има оборудване за $300 млн., каквото Уилямс просто не притежава. И това е заварено положение, никой не може да го навакса. Затова големите отбора се съгласиха толкова бързо да подпишат споразумението за бюджетния лимит“, допълни той.