Начало Автомобилни новини 12 автомобилни компании сред 100-те марки с най-висока стойност за 2012 г.

12 автомобилни компании сред 100-те марки с най-висока стойност за 2012 г.

499
0

12 автомобилни компании са намерили място сред 100-те марки с най-висока стойност за 2012 г. Тойота е единствената в топ 10, следвана от Мерцедес-Бенц и BMW (съответно на 11-та и 12-та позиция).

В анализа на Интербрандс, които изготвят годишния доклад за стойността на марките в глобален мащаб, се посочва, че автомобилният сектор преживя огромно разрастване през последното десетилетие.

В момента се отбелязва повишение на продажбите след кризата от 2007-ма насам, но някои стойности за целия период са изключително високи. В Китай например продажбите на луксозни коли са нараснали с 1550% – от 45 000 броя през 2001 г. на 736 000 през 2011-та. Други пазари, където автомобилният бранш бележи растеж, са Бразилия, Русия, Индия. От тази четворка заедно с Мексико, Турция, Индонезия, Тайланд, Южна Африка, Колумбия и Бангладеш се очаква да окажат най-голямо влияние върху резултатите тази година.

Препозиционирането пък изисква от компаниите да адаптират марките си към изискванията на новите пазари. Те се характеризират с изключително бърза промяна на условията. Голяма част от потребителите им купуват коли за първи път и съответно изискват обучение за поддържане на возилата, както и за предимствата от тях. А по този начин автомобилните производители получават шанса да изградят изключително близки отношения с клиентите и съответно да получат безпрецедентна лоялност от тяхна страна.

Като цяло марките в голямата си част се фокусират в сериозна степен върху емоционалния аспект от връзката между автомобила и неговия собственик. Акцентира се върху това какво означава новият модел/кола за човека, който го купува: независимост, демонстрация на последни технологии, отговорност към околната среда и т.н.

В доклада се отбелязват последните придобивки на Фолксваген – камионите МАН, Порше и Дукати, чрез което концернът вече покрива всички сегменти в автомобилния бизнес. Мерцедес-Бенц залагат на нов дизайн с цел постигане на по-динамичен външен вид и това е отчетено като сериозно развитие за марката. Част от големите компании – като Ауди и BMW например – инвестират в глобални маркетингови кампании. Това демонстрира стремеж към цялостно удовлетворение на клиентите в сравнение с доскоро по-регионално ориентираните им послания.

Дигиталните технологии също навлизат все по-широко в методите на сектора за комуникация с потребителите, което пък позволява достъп до точно таргетирани групи. Те не заместват дилърите, които все още са с по-съществена роля при привличането на нови и запазването на стари клиенти. Помагат обаче за обучението на потребителите как да използват максимално в своя полза различните характеристики и системи на новите си возила. Лексъс например са наели специалисти с единствената цел да помагат на хората да използват устройства от типа на iPad и да се аклиматизират към автомобилите си. Ауди имат цяла концепция за презентации на дигитални продукти и личен контакт с дилърите. Насочването е очевидно към по-младите хора, които правят проучванията си онлайн и вероятността да отидат до който и да е конвенционален шоурум, а и очакват обратен диалог от страна на марката.

Освен изброените по-горе марки пък в класацията са намерили място още Хонда (21-ви), Фолксваген (39-ти), Форд (45-ти), Хюндай (53-ти), Ауди (55-ти), Порше (72-ри), Нисан (73-ти), Киа (87-ми) и Ферари (99-ти).