1500 строители и батальон войници довършват строителните работи часове преди началото на първите тренировки на новата писта Йонгам в Южна Корея.
Самото трасе е готово, но не всички седалки дори и на главната трибуна бяха монтирани до днес сутринта.
Голямата част от пилотите пристигнаха на трасето и го обикаляха, за да опознаят завоите и самата настилка. Мнозина смятат, че асфалтът ще започне много бързо да се разпада още утре, когато върху него стъпят мощните формули.
Най-горният, последен слой асфалт бе положен само преди седмица и още не е напълно втвърден, но както сподели Фил Прю от Макларън, поне вече не е мазен и не лепне по обувките. Организаторите пък обясниха, че основната причина за забавянето са цели 38 дни непрекъснат валеж през юли и август.
При всички случаи обаче и по думите на главния архитект на пистата Херман Тилке сцеплението силно ще се промени в хода на уикенда.
Това създава отлична възможност за различен избор на стратегии и е вероятно някои екипи да рискува и да настроят колите си с по-изправени крила, да разчитат на по-добро сцепление в неделя при гарантирана по-висока скорост от крилата.
Повечето оценки за трасето след днешните огледи на трасето са позитивни, като много по-смекчен е тонът на пристигащите в Корея журналисти и фоторепортери.
Известният фотограф Марк Сътън например споделя в колонката си за F1-Live, че най-близкото градче наоколо Макпо (250 000 жители) всъщност си е съвсем нормално, с всичко необходимо и вече с отлична атмосфера, подгрявана от насрочените множество концерти.
Марк, както и много голяма част от колегите, са стигнали до Макпо със скоростния влак от Суел, в който има и безплатен интернет.
Екипите пък са доволни от къщичките, в които както в останалите азиатски състезания ще са настанени, макар още да могат да ползват само първия етаж и интернетът да прекъсва.
Всички обаче са убедени, че характерът на пистата, която е нещо като комбинация от конфигурациите в Бахрейн, Турция и Валенсия, би трябвало да предложи едно изключително състезание в неделя.