Тимът на Мерцедес бе глобен с 20 000 евро заради хаоса при спирането в бокса на Джордж Ръсел и Валтери Ботас по време на Гран при на Сахир. Отборът вкара и двамата пилоти в бокса при излизането на кола за сигурност. Заради проблем с радиото обаче само екипът на финландеца чул, че британецът влиза пръв. Съобщението към механиците било изпратено в момент, в който Ръсел е говорел с питуола и неговата реплика се е припокрила с указанието към екипа. Заради това подготовката на гумите на англичанина се е забавила, докато тези на съекипника му са били готови навреме.
„Колосална издънка“, бе рядко емоционалното обобщение на шефа на Мерцедес в F1 Тото Волф
„В момента, в който се оказа, че гумите на Валтери липсват, осъзнахме, че са на колата на Джордж. Затова върнахме стария комплект на болида на Ботас, който точно бе свален и знаехме, че трябва да върнем Ръсел в бокса. Мисля, че като цяло свършихме добра работа, технически проблеми се случват, това не бе човешка грешка. Трябва да си вземем поука.“
Toto: 💬 “It was a colossal **** up.”
Can’t say it much better than that, boss.#SakhirGP pic.twitter.com/vV4GEMUQ9f
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 6, 2020
Ситуацията бе разгледана от стюардите след финала на състезанието.
„На кола №63 бяха сложени предни гуми, предназначени за кола №77. Това е предизвикано от технически проблем в радио комуникацията, при който пит екипът на кола №63 не е получил съобщението, че този автомобил влиза пръв в бокса, защото пилотът на №63 е говорел по радиото. В резултат на ситуацията предните гуми за №77 случайно са сложени на №63“, се казва в решението.
„Това очевидно е нарушение на правилата и по принцип включва спортно наказание, което може да стигне до дисквалификация. В случая обаче има смекчаващи обстоятелства – допълнителното радио объркване, описано по-горе.“
„Първо, отборът поправи грешката в рамките на 1 обиколка. Болид №63 направи още едно спиране в бокса, отивайки назад в класирането.“
„Второ, №77 направи бокс за смяна гуми, при който бе установено, че предназначените за него предни са отишли на кола №63. Това доведе до значително забавяне на №77 и повлия на крайното му класиране.“
„Трето, въпреки че този тип провинение не попада в рамките на „толеранс от 3 обиколки“, описан във втори параграф на член 24.4 b (който се отнася само за използване на гуми от различни спецификации), го считаме за подобно по характер. Отговорността за поставяне на гумите в съответствие с регламента е на отбора и затова налагаме такова наказание.“
Стюардите препоръчаха на ФИА да промени споменатия член в правилата, за да включи видяното вчера нарушение.
LAP 63/87
Full ⚠️ SAFETY CAR ⚠️ deployed
Mercedes call both drivers into the pits for new tyres but there’s a problem putting on Bottas’ fresh set #SakhirGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/sGC1KYFsBO
— Formula 1 (@F1) December 6, 2020
LAP 64/87
More drama for Mercedes – the team radio Russell requesting he box again because they’ve put a „mixed set“ of tyres on his car
Perez now leads the race! #SakhirGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/RPpL3nhLHX
— Formula 1 (@F1) December 6, 2020