200 милиона долара ще трябва да плати всеки нов тим, желаещ да участва във F1, разкри по време уикенда за Гран при на Тоскана шефът на Макларън Рейсинг Зак Браун. Тези пари ще се разпределят по равно между вече участващите в първенството отбори. Условието е включено в новия договор Конкорд.
„Предназначението на тези 200 милиона е да пази стойността на съществуващите отбори. Както се видя от продажбата на Уилямс, да купиш вече участващ тим е по-изгодният вариант. Получаваш значително повече за парите си, отколкото ако основеш чисто нов екип. Ако обаче вярваш в стойността на Формула 1 и че тя ще продължи да се увеличава, то ще си получиш двестате милиона на по-късен етап. Освен това правилата са така написани, че Либърти и отборите могат да постигнат договореност да променят цифрата“, обясни още Браун.
Според непотвърдена информация носителят на търговските права може изцяло да премахне тази първоначална такса, ако има съгласието на F1 отборите
Това би оборило част от първоначалните реакции, че с подобна сума всъщност се обезсърчават евентуални желаещи за влизане във Формула 1. Браун допълни, че целта е да се избегна кандидатури като тази на USF1. Проектът бе одобрен за участие през 2010 г., но се разпадна преди началото на сезона.
„Това се опитваме да предотвратим: обявяват, че влизат, а изобщо не стигат до пистата. Според мен тези 200 милиона са предназначени за това ако някой иска да се занимава със спорта, то реално да разполага с възможностите да го стори“, каза още той.
Според шефа на Мерцедес Тото Волф изискването дава стойност на вече участващите отбори
„Това е основа за оценка на отборите и според мен е съвсем нормална стойност. Би трябвало да е лимитирано до 10 екипа. Да имаш слот за Формула 1 е нещо специално. Това важи за повечето професионални спортни лиги“, обясни австриецът.
„Плащайки това, купуваш стойност“, съгласи се и Гюнтер Щайнер от Хаас. „Всеки разполагащ с пари може да прецени дали иска да направи инвестицията или не. При наличието на ограничение на бюджетите може да е инвестиция, защото ако свършиш добра работа, ще имаш полза. Хубавото е, че при тези условия можеш да бюджетираш, да прецениш какво ще изхарчиш. Наясно ще си колко ще ти струва и след това изчисляваш дали си струва риска да вложиш пари в начинанието. Според мен е положително за Формула 1, защото гарантира, че който влезе, ще е сериозен.“
Sunday’s #TuscanGP Snapshot pic.twitter.com/SBFELMAD3l
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 13, 2020