Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън спечели полпозишъна за Гран при на Унгария

Хамилтън спечели полпозишъна за Гран при на Унгария

5999
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Люис Хамилтън спечели първата позиция за Гран при на Унгария. Пилотът на Мерцедес победи в квалификацията на пистата Хунгароринг съотборника си Валтери Ботас, който ще е до него на първа редица. Макс Верстапен (Ред Бул) записа трето време.

Проверката на механиците на Хаас след катастрофата на Мик Шумахер в съботната свободна тренировка показа, че шасито не е счупено, но скоростната кутия трябва да бъде сменена. Въпросът беше дали ще успеят да го сторят навреме, за да участва той в квалификацията.

Антонио Джовинаци пък бе разследван за два случая. При първия излезе от бокса си, докато Ланс Строл вече се движеше в питлейна и имаше контакт между предното крило на Алфа Ромео-то и една от гумите на Астън Мартин-а. За това отборът от Хинвил бе глобен с 500 евро. Механикът пред Джовинаци видя Строл, но не подаде никакъв сигнал към италианския пилот.

При втория случай Джовинаци се движеше твърде бавно и попречи на Пиер Гасли на пистата. За това той получи официално предупреждение.

Температурата на въздуха в началото на Q1 преминаваше 29 градуса, тази на пистата бе почти 60 градуса.

В Хаас продължаваха да работят по колата на Мик Шумахер, когато Q1 започна

Юки Цунода бе първият пилот на пистата. Първото време в началния сегмент бе на японския пилот – 1:18.163 мин.

Валтери Ботас даде най-добро постижение – 1:16.610. Люис Хамилтън подобри това време, давайки 1:16.424. Верстапен задмина пилотите на Мерцедес с 1:16.214. 10 минути преди края на Q1 7 пилоти още нямаха време, а Мик Шумахер чакаше в пълен екип в бокса си дали механиците ще успеят да оправят колата му.

Карлос Сайнц зае четвъртото място, следван от Пиер Гасли и Ландо Норис. В зоната на изпадащите – освен Мик Шумахер – бяха още Цунода, Джордж Ръсел, Николас Латифи и Никита Мазепин.

През последните 3 минути на пистата имаше сериозен трафик. Нито един от четиримата пилоти в дъното не успя да мине напред, Мик Шумахер изобщо не излезе.

В Q2 темпото в челото зададе Ботас с гуми медиум – 1:17.083 мин

Хамилтън бе с 0,530 сек по-бърз от съотборника си. Верстапен даде второ време, на 0,216 сек от англичанина, като и двамата също бяха със средните по твърдост гуми. След това Себастиан Фетел записа трето постижение, но със софт. Също с меките гуми и Гасли мина пред Ботас. В зоната на изпадащите бяха Шарл Льоклер, Фернандо Алонсо, Естебан Окон, Даниел Рикиардо и Антонио Джовинаци.

Алонсо излезе трети, избутвайки под чертата Ланс Строл. Льоклер даде второ време, а секунди след това Сайнц излетя от пистата и се удари в края на бързия си тур в бариерите на последния завой. Сесията веднага бе спряна.

До края на Q2 в момента на спирането имаше 6:40 мин. След подновяването на сесията никой не бързаше да излиза

Температурата на пистата отново премина 60 градуса. Ботас сложи втори комплект медиум, докато Верстапен сложи софт. Меки гуми взе и Хамилтън, както и останалите 11 пилоти на пистата.

Гасли оглави класирането, прескочен веднага от Верстапен с 1:15.650. Ботас се смъкна до осмо място, а Хамилтън не завърши бързия си тур, което означаваше, че на старта утре ще е с медиум. След доста размествания във втората половина на подреждането след Q2 не продължиха Рикиардо, Строл, Райконен, Джовинаци и катастрофиралият Сайнц.

В самото начало на Q3 отново нямаше бързащи да излизат на пистата пилоти

Битката за разпределението на позициите на първите пет редици започна Гасли, последван от Норис, двата Алпин-а, Льоклер. След това тръгнаха Верстапен и Ботас, Хамилтън и Перес.

Гасли записа 1:16.699. Верстапен бе по-бърз, Ботас изпревари пилота на Ред Бул, а Хамилтън ги прескочи и двамата с 1:15.419 мин. Англичанинът бе с 0,315 сек пред съотборника си. Изоставането на Макс бе 0,565 сек, а той каза, че точно с този комплект софт е загубил сцепление. Четвърта позиция зае Перес пред Льоклер, Окон и Гасли. Себастиан Фетел излезе в средата на Q2 за само една квалификационно серия.

При финалните опити Хамилтън бе точно пред Верстапен. Темпото му бе много по-ниско, отколкото в първата серия. Макс остана трети, зад Ботас. Перес изобщо не можа да започне последна бърза обиколка.