Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен спечели квалификацията, двата Мерцедес-а катастрофираха в Австрия

Верстапен спечели квалификацията, двата Мерцедес-а катастрофираха в Австрия

9691
0
Макс Верстапен, Ред Бул
снимка: Спас Генев

Макс Верстапен спечели квалификацията през уикенда за Гран при на Австрия. Пилотът на Ред Бул бе най-бърз в Q3. Сегментът бе прекъсван на два пъти заради катастрофи и на двамата пилоти на Мерцедес Люис Хамилтън и Джордж Ръсел. Втори и трети се наредиха състезателите на Ферари Шарл Льоклер и Карлос Сайнц.

От Макларън съобщиха, че след тренировката са сменили задвижващата система в болида на Ландо Норис. От публикуваната информация за сменени компоненти в агрегатите стана ясно, че Валтери Ботас ще е в дъното на стартовата решетка. Макс Верстапен пък смени скоростна кутия.

Температурата на въздуха в началото на квалификацията бе 19 градуса, тази на пистата – отново 37, както бе и в свободната тренировка по-рано.

В началото на Q1 изборът на всички бе гуми софт. След първите серии началната бърза обиколка на Карлос Сайнц бе анулирана заради нарушаване ограничението на пистата в десети завой

Начело в подреждането бе Шарл Льоклер с 1:06.762 мин. Втори бе Серхио Перес – на 0,044 сек. Третото място заемаше Норис (+0,511 сек).

Макс Верстапен излезе пръв, но и неговото време бе изтрито заради десети завой. 10 минути след началото на Q1 единствено Николас Латифи не бе излизал на трасето. Водеше Серхио Перес (след анулирането тура на съотборника му) пред Фернандо Алонсо, Льоклер, Сайнц, Мик Шумахер, Естебан Окон, Джордж Ръсел, Кевин Магнусен. След това датчанинът излезе пети преди Люис Хамилтън да запише най-доброто време до този момент – 1:06.079.

В зоната на изпадащите бяха Алекс Албон, Юки Цунода, Пиер Гасли, Себастиан Фетел и Верстапен. Със следващия си бърз тур Макс излезе пръв – 1:05.852. Пилотите на Ферари сложиха по още един комплект нов софт и прескочиха нидерландеца. Льоклер отново бе най-бърз (1:05.419) пред Сайнц (+0,241 сек). След това на последните пет позиции бяха Гуаню Жу, Фетел, Латифи, Фетел и Албон, който също бе с анулирана квалификационна обиколка.

След няколко размествания в дъното на колоната Рикиардо също слезе под чертата. Албон излезе напред, отпаднаха още Строл, Жу, Латифи и Фетел.

Първото време в Q2 бе на Окон – 1:06.488. Веднага след това то бе подобрено

Люис Хамилтън оглави подреждането с 1:05.538 мин. Верстапен бе само на 0,030 сек пред Ръсел (+0,233), Льоклер, Сайнц, Окон, Перес.

Със следващия си бърз тур Хамилтън бе още малко по-бърз – 1:05.475. Неколцина пилоти все още нямаха бързи опити, но бяха на пистата. След като всички вече бяха записали турове в зоната на изпадащите бяха Перес, Албон, Пиер Гасли, Цунода и Норис. Ландо на практика нямаше добра обиколка – времето, което фигурираше в таблицата, бе от първия му опит, когато допусна сериозна грешка.

Льоклер на свой ред излезе пръв – с 1:05.287 мин. Норис направи още един опит и пак сбърка. В края на Q2 Перес се измъкна изпод чертата до шеста позиция. Гасли, Албон, Ботас, Цунода и Норис останаха извън топ 10. Ландо каза по радиото, че няма никаква увереност в колата си.

Решителната битка за първите редици на стартовата решетка бе започната без забавяне

От рейс контрола съобщиха, че обиколката на Перес от Q2, която го класира за последния квалификационен сегмент, ще бъде допълнително разгледана. Междувременно бързите опити вече започнаха. Хамилтън бе в бърз тур, но се отказа и направи път на Льоклер, който записа 1:05.183 мин. Верстапен го изпревари с 0,091 сек. Сайнц бе трети пред Перес, Ръсел, Окон, Магнусен и Хамилтън, чийто тур обаче бе над 1:13 мин.

Хамилтън катастрофира 5 минути и половина преди края на Q3. Сесията бе спряна. Седемкратният световен шампион се извини на тима си по радиото, след което слезе от болида.

След рестартирането на квалификацията Ръсел пръв излезе на пистата и в бързия си тур също катастрофира.

На финала Льоклер подобри времето на Верстапен с 0,079 сек. Сайнц също бе по-бърз от първия си опит. Макс обаче бе още по-бърз и взе полпозишъна с 1:04.984 мин. Перес остана четвърти пред Ръсел, Окон, Магнусен, Шумахер, Алонсо и Хамилтън.