Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен спечели квалификацията за Гран при на Белгия

Верстапен спечели квалификацията за Гран при на Белгия

6550
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Георги Тодоров/LAP

Макс Верстапен спечели квалификацията за Гран при на Белгия, но няма да стартира от полпозишън заради наказанието за смяна на компоненти в задвижващата си система. Зад пилота на Ред Бул се наредиха Карлос Сайнц (Ферари) и съотборникът му Серхио Перес.

Началото на квалификацията бе отложено заради катастрофа по време на квалификацията за Порше Суперкъп, след който една от предпазните бариери трябваше да бъде поправена.

След няколко съобщения, че се извършват поправки по трасето от рейс контрола най-накрая оповестиха, че сесията ще започне 25 минути след първоначално определения час

Температурите на пистата не се бяха променили от сутринта – 15 градуса на въздуха и 20 градуса на асфалта. Николас Латифи бе първия пилот на трасето след светването на зеления семафор. Последва го Мик Шумахер, но екипите не бързаха. Следващият пилот на трасето бе Люис Хамилтън. Първото време бе на Мик – 1:37.929 мин, през това време повечето пилоти вече бяха на пистата. Изборът на всички бе софт.

В следващите обиколки името на първата позиция постоянно се сменяше. След първите серии начело в класирането бе Макс Верстапен с 1:44.581 мин. Зад него се подредиха Карлос Сайнц (+0,469 сек), Серхио Перес (+0,796), Шарл Льоклер (+0,991). Следваха пилотите на Алпин, Пиер Гасли, състезателите на Макларън и Джордж Ръсел. В зоната на изпадащите бяха Ланс Строл, Латифи, Шумахер, Гуаню Жу и Валтери Ботас.

Пилотите на Ред Бул и Ферари приключиха с Q1. В края на сегмента Ръсел бе предупреден от тима си, че се е образувала цяла колона на пистата. Под чертата се озоваха състезателите на Уилямс, но Алекс Албон се измъкна шести, избутвайки назад Себастиан Фетел. Четирикратният световен шампион не се класира за Q2 за 2 хилядни от секундата. Другите отпаднали бяха Латифи, Кевин Магнусен, Юки Цунода и Ботас.

В Q2 след първите бързи серии на останалите в борбата 15 пилоти начело отново бе Верстапен пред Перес

Сайнц се нареди трети, следван от Окон, Норис и Льоклер. Извън топ 10 в този момент бяха Албон, Жу, Строл, Мик Шумахер и Даниел Рикиардо, който нямаше записано време.

„Колата подскача като луда във връхната точка на бавните криви. Много е странно“, каза Льоклер по радиото.

Окон получи съобщение, че Норис е с използвани гуми и ще изтегли Рикиардо.

„Добре, да направим същото и да ги бием“, отговори французинът.

Естебан и Ландо са с наказания за сменени компоненти в задвижващите си системи, а Рикиардо и Фернандо Алонсо са без санкции.

С помощта на Окон испанецът даде пето време. Льоклер изскочи пръв. Рикиардо записа осми резултат, Хамилтън – пети, а Ръсел – шести, което върна австралиеца обратно под чертата. Там се оказаха още Пиер Гасли, Жу, Строл и Мик Шумахер.

Финалната битка в квалификацията бе по-необичайна от друг път заради наказанията на част от класиралите се в Q3 пилоти

9 от 10 състезатели излязоха на пистата Спа веднага, Льоклер се забави по-дълго. Във Ферари объркаха гумите на Шарл, който попита какво да прави с тях. „Направи обиколката“, бе отговорът от питуола.

След първите серии Верстапен пак бе пръв с над 0,6 сек аванс пред Сайнц. Трети се нареди Перес, Льоклер записа четвърто време. Пети бе Окон пред Норис, Ръсел, Албон, Хамилтън и Алонсо – все още без бърз тур.

Верстапен се прибра в бокса и приключи с квалификацията. Окон отново изтегли Алонсо, от Ферари опитаха да направят същото с Льоклер и Сайнц. Карлос сбърка, стъпи настрани в чакъла и не подобри постижението си. Перес също не можа да даде по-силно време и остана трети.

Льоклер бе четвърти пред Окон, Алонсо, Хамилтън, Ръсел, Албон и Норис. От тях със санкции са Верстапен, Льоклер, Окон и Норис. Това означава, че на практика Сайнц е на полпозишън, Перес е втори, а Алонсо – трети.