Гран при на Австрия е 11-ти кръг от световния шампионат на Формула 1. Надпреварата се провежда на пистата Ред Бул Ринг до Шпилберг
Макс Верстапен (Ред Бул) ще потегли от полпозишън, след като спечели спринта в Австрия. До него на първа редица ще е Шарл Льоклер с Ферари. На втора редица ще се наредят Карлос Сайнц с втория F1-75 и Джордж Ръсел (Мерцедес). Зад тях ще са Серхио Перес с втория Ред Бул и Естебан Окон. От екипа на французина Алпин съобщиха, че са сменили задвижващата система и още някои компоненти в болида на Фернандо Алонсо. Двукратният световен шампион не успя да потегли вчера на старта на спринта.
Fernando suffered an electrical issue on his A522 yesterday, the root cause of which is still being investigated. We suspect a possible failure of the standard electronic control unit, energy storage control unit or any of the electrical wiring on the chassis or power unit.
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) July 10, 2022
After the chequered flag during yesterday’s Sprint, Esteban stopped on track with a suspected electrical issue on the high-pressure fuel pump. The part has been replaced for today’s Grand Prix, and for future races, the team is actively pursuing a root cause fix.
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) July 10, 2022
Според доставчика на гуми Пирели най-бързата стратегия е с едно спиране в бокса
Тя има два варианта. В първия се потегля с медиум (24 – 32 обиколки) и се прави една смяна с хард. Другата възможност е за по-дълъг първи стинт с хард (38 – 45 об.) и смяна с медиум до карирания флаг.
Възможна е и стратегия с хард за 46 до 54 тура и смяна със софт до финала. Тя обаче е по-бавна от другите варианти.
Just Jack Wolff meeting all the F1 drivers 🥰 pic.twitter.com/rSQg22ERK3
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 10, 2022