Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен надделя и в Лас Вегас пред Льоклер и Перес

Верстапен надделя и в Лас Вегас пред Льоклер и Перес

3288
0
Макс Верстапен, Шарл Льоклер
Макс Верстапен и Шарл Льоклер; снимка: Любомир Асенов/lap.bg

Макс Верстапен се пребори за победата и в Гран при на Лас Вегас в изпълнено със събития и много напрегнато състезание на най-новата писта в календара на Формула 1. Шарл Льоклер с Ферари взе второто място почти в последния завой на финалната обиколка от Серхио Перес с втория Ред Бул.

От автомобила, в който Оскар Пиастри се возеше по време на парада на пилотите, изтече масло точно на стартовата решетка. Маршалите опитаха да изчистят. Маслото се изля по голяма част от грида и пред първа редица, особено пред втората позиция. Парадът изобщо бе забележителен, но не точно заради пилотите от Формула 1. От автомобила, в който бе Шарл Льоклер, течеше вода. Този на Люис Хамилтън изобщо не потегли и седемкратният световен шампион се качи при Серхио Перес.

снимки: Виктор Алекян

На самата стартова решетка бе дори по-претъпкано от обичайно. От Формула 1 се бяха постарали да доведат възможно най-много звезди от всевъзможни сфери – шоубизнес, риалити, спорт. По трибуните обаче още имаше празни места и до последно около пистата се продаваха билети на черно с все по-ниски цени.

19 градуса бе температурата на въздуха преди старта на надпреварата, тази на пистата бе малко над 20 градуса. Почти всички бяха с гуми медиум. Изключенията на грида бяха Хамилтън, Пиастри и Гуаню Жу с хард, а Ланс Строл и Юки Цунода – със софт

Макс Верстапен атакува на старта, притисна Шарл Льоклер, двамата излязоха от пистата. Пилотът на Ред Бул поведе, съперникът му от Ферари опита да контраатакува, но остана втори. Льоклер протестира по радиото, че бе избутан. Във втората половина на колоната имаше контакти между няколко пилоти. Рейс контролът включи режим на виртуална кола за сигурност във втората от общо 50 обиколки. Серхио Перес бе в пита още във втория тур. Смениха носа на болида му. Същото направи и Фернандо Алонсо. Маршалите прибраха нападалите по пистата отломки.

снимки: Любомир Асенов/lap.bg

В четвъртия тур DRS-ът вече можеше да се използва, но тогава Ландо Норис катастрофира и излезе кола за сигурност.

Надпреварата бе рестартирана в шестата обиколка. По време на периода със сейфти кара Верстапен получи указание от Ред Бул, че за момента си запазва позицията. Беше му казано обаче, че маневрата му от старта срещу Льоклер се разглежда от стюардите.

Редът в този момент бе Верстапен, Льоклер, Джордж Ръсел, Пиер Гасли, Алекс Албон, Логан Сарджънт, Кевин Магнусен, Естебан Окон, Оскар Пиастри, Нико Хюлкенберг. Хамилтън бе 11-ти, след като успя да изпревари Юки Цунода. В този момент стюардите съобщиха, че наказват Верстапен с 5 секунди за случилото се в първия завой.

Когато Джанпиеро Ламбиазе съобщи на Макс за санкцията, отговорът от пилота бе: „А, това е чудесно. Изпратете им поздрави от мен“

В 16-ия тур Шарл атакува, но не бе достатъчно близо на правата. Залепи се за Ред Бул-а.

„Гумите ми ще се скапят, приятел“, обади се Верстапен по радиото.

В този момент Льоклер атакува за втори път и този път изпревари безапелационно Макс. Веднага след това нидерландецът влезе в пита, където първо изтърпя петте секунди наказание, а след това сложи хард. Върна се 11-ти на пистата.

По-назад Пиастри бутна Хамилтън и спука гума на Мерцедес-а.

„Колата не спира“, каза Хамилтън, но все пак се добра до бокса, макар вече да бе в дъното на колоната.

В 20-ата обиколка подреждането бе Льоклер, Перес, Окон, Строл, Сайнц, Алонсо, Жу, Ръсел, Верстапен, Гасли.

В 21-ата обиколка Льоклер влезе в бокса, сложи хард, а механиците се забавиха с предна дясна гума

Все пак Шарл се върна трети на трасето, а Верстапен още бе в трафик – седми. Перес бе начело пред Строл.

В 24-ия тур Верстапен настигна Ръсел и Сайнц. Пилотът на Мерцедес изпревари Ферари-то, което загуби почти веднага позиция и от Ред Бул-а. Макс тръгна да задминава Ръсел в 25-ата обиколка и имаше удар помежду им. По-напред Льоклер изпревари Строл.

„Човек, той просто зави в мен!“, обади се Верстапен по радиото.

От питуола му казаха, че засега гумите му са добре и да остане на пистата. Рейс контролът пусна кола за сигурност на пистата. Верстапен веднага влезе в пита, сложи софт. Сайнц стори същото, но сложи хард. Льоклер остана на пистата.

Редът в 28-ата обиколка бе Льоклер (с 1 пит), Перес, Гасли (също с 1 бокс), Пиастри, Верстапен, Окон, Строл, Албон, Ръсел, Сайнц. В следващия тур колата за сигурност се прибра в пита

Пиастри почти веднага взе третото място от Гасли. Льоклер за малко не изтърва колата зад сейфти кара, казвайки, че гумите му са страшно студени. Хамилтън пък се обади, че вятърът е променил посоката си. Стюардите проверяваха инцидента между Верстапен и Ръсел, както и пускането на Макс от бокса, при което Ред Бул-ът едва не блъсна Строл. Резултатът бе 5 секунди наказание за пилота на Мерцедес и без последствия за излизането на нидерландеца от пита.

В 31-ия тур Верстапен взе четвъртата позиция от Гасли. В челото Перес почти се бе залепил за Льоклер и в 32-ата обиколка го изпревари, повеждайки в надпреварата. Верстапен вече бе трети, след като задмина Пиастри. Льоклер междувременно си върна първото място от Перес в 35-ия тур! В следващата обиколка Верстапен взе второто място от съотборника си. Макс бе на половин секунда зад Ферари-то. В 37-ата обиколка Верстапен изпревари Льоклер и отново бе пръв.

В 42-ия от 50 тура Верстапен бе на почти 2 секунди пред Льоклер. Перес вървеше на под секунда зад пилота на Ферари. Пиастри бе четвърти, следван от Окон, Строл, Гасли, Ръсел, Сайнц, Алонсо, Хамилтън.

В началото на 43-ия тур Льоклер сбърка и изпусна Перес, който мина втори. Голямата битка в челото приключи, докато за влизане в точките все още се водеше. Хамилтън взе деветото място от Гасли и бе зад Алонсо. Малко след това изпревари и Астън Мартин-а. Льоклер се държеше на под секунда зад Льоклер, но не успяваше да го настигне.

В последната обиколка Шарл даде всичко от себе си и от болида си, доближи максимално Перес и атакува. Успя да му вземе второто място преди самия финал, докато Верстапен пръв стигна до карирания флаг. Ръсел завърши четвърти на трасето, но бе с наказание. След прилагането му Окон бе четвърти пред Строл, Сайнц, Хамилтън и Ръсел. Топ 10 допълниха Пиастри и Гасли.