Гран при на Нидерландия е 15-ти кръг от световния шампионат на Формула 1 за сезон 2024. Надпреварата се провежда на пистата Зандвоорт.
Ландо Норис спечели първата позиция за Гран при на Нидерландия
Пилотът на Макларън изпревари с 0,356 сек в квалификацията местния герой Макс Верстапен. Състезателят на Ред Бул заяви, че се радва да е на първа редица, макар разликата спрямо съперника да е твърде голяма.
„Имахме възможност за ограничени серии, така че в състезанието ще разберем реално какво е темпото. В миналото сме били много силни на тази писта, което е положително. Ситуацията ще зависи още от износването на гумите и колко е валяло през нощта“, добави Верстапен.
Оскар Пиастри с втория Макларън и Джордж Ръсел ще атакуват от втора редица на грида. В Мерцедес се надяваха на повече от четвърто място в квалификацията, но скоростта им изчезна в променливите условия. Люис Хамилтън дори отпадна от Q2, след което получи и наказание за това, че попречи на Серхио Перес (Ред Бул).
Алекс Албон пък бе дисквалифициран от вчерашната сесия за разпределение местата на стартовата решетка заради нарушение на техническия правилник. Шефът на Уилямс Джеймс Ваулс обясни днес, че подът на колата му бил „твърде широк“. Той каза също така, че всички измервания на отбора сочели, че новите компоненти отговарят на регламента. На пистата обаче важи измерването на ФИА. В Уилямс тепърва ще установяват какво се е объркало при тях.
As promised, James provides an update following Alex’s qualifying disqualification. pic.twitter.com/9qBJoFGGNW
— Williams Racing (@WilliamsRacing) August 25, 2024
Работата на отбора от Гроув се натрупа, след като Логан Сарджънт катастрофира тежко в съботната свободна тренировка. В падока се обсъжда, че това е преляло търпение на Уилямс и в отбора обмислят смяната на американския пилот още за следващия старт, който е другата седмица на Монца.
От бокса пък ще тръгне и Кевин Магнусен. Причината е смяна на компоненти в неговата задвижваща система.
Доставчикът на гуми за отборите от Формула 1 Пирели предвижда едно спиране в бокса за Гран при на Нидерландия
Тази стратегия според италианския производител има три варианта:
- старт със софт (24-30 об.) и смяна с хард до финала;
- старт със софт (28-33 об.) и смяна с медиум до финала;
- старт с хард (43-48 об.) и смяна със софт до финала.
От Пирели предвиждат възможност и за стратегия с два бокса. При нея потеглянето е със софт (20-26 об.), след това медиум (47-53 об.) и софт до карирания флаг.