Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен на полпозишън за Гран при на Емилия Романя

Верстапен на полпозишън за Гран при на Емилия Романя

4046
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Пирели

Макс Верстапен спечели първата позиция за Гран при на Емилия Романя. След трудностите в началото на уикенда тимът на Ред Бул намери правилната посока и нидерландецът отново бе пръв в квалификацията. Втори и трети се наредиха пилотите на Макларън Оскар Пиастри и Ландо Норис.

15 минути преди началото на сесията за разпределение местата на стартовата решетка в Астън Мартин още работеха по болида на Фернандо Алонсо. Двукратният световен шампион катастрофира по време на последната свободна тренировка и удари лошо колата си. Екипът се бореше да я поправи до началото на квалификацията. Астън Мартин има много новости на Имола и не бе ясно с колко резервни части разполага от новия комплект.

Пиер Гасли се нареди пръв на изхода от питлейна преди още семафорът да светне зелено за началото на Q1. Температурата на пистата бе 43 градуса, на въздуха – 24 градуса

Още в петък Алонсо отбеляза след втората сесия на Имола, че трафикът ще изиграе сериозна роля в квалификацията. Джордж Ръсел реши първият му опит да е с медиум, както и двамата пилоти на Ферари. Англичанинът обаче не завърши бързата си обиколка и се прибра в пита.

След първите бързи опити Шарл Льоклер записа първо време – 1:16.463 мин. Алекс Албон излезе от трасето на последния завой. Втори бе Естебан Окон – на 0,182 сек. Ландо Норис бе по-бърз от Льоклер с 0,269 сек. Люис Хамилтън бе с четвърто време, следван от Ланс Строл, Карлос Сайнц, Кевин Магнусен. След това Макс Верстапен излезе начело с 1:16.013 (-0,181 сек). Оскар Пиастри бе още по-бърз: 1:15.940 мин (-0,073 сек). Норис прескочи съотборника си с 0,025 сек.

Отборът на Астън Мартин успя да сглоби болида на Алонсо навреме, за да кара в Q1. Испанецът сбърка в бързия си тур и изхвърча от пистата. Прегази през чакъла и се върна на трасето, но турът му бе съсипан.

Алекс Албон записа бърза обиколка в самия край на първия квалификационен сегмент. Под чертата бяха Кевин Магнусен, Алонсо, Нико Хюлкенберг, Гуаню Жу и Логан Сарджънт. Американецът за момент се измъкна, но бе върнат обратно в зоната на изпадащите. След Q1 не продължиха Ботас, Сарджънт, Жу, Магнусен и Алонсо. Хамилтън се измъкна на косъм – бе 15-ти, на 0,022 сек от Ботас. Най-доброто време в сегмента бе на Верстапен, втори се нареди Хюлкенберг.

В началото на Q2 пилотите на Мерцедес бяха сред първите на пистата. Първото време бе на Ръсел – 1:16.200 мин

Хамилтън го прескочи с разлика от 3 хилядни от секундата. Третото време бе на Албон преди Верстапен и Перес да излязат първи и втори. Хюлкенберг след това записа трето по сила постижение. След обиколките на пилотите на Ферари и Макларън редът вече бе Льоклер, Юки Цунода, Верстапен, Пиастри, Норис, Сайнц, Перес. Под чертата в този момент бяха Ръсел, Гасли, Окон, Строл и Албон.

При финалните опити двата Мерцедес-а се измъкнаха от зоната на изпадащите. Под чертата останаха Перес, Окон, Строл, Албон и Гасли. Верстапен отново бе най-бърз. Ръсел се накара на тима си по радиото, че са го пуснали първо с карани гуми, което увеличило напрежението върху него.

Решителната битка за полпозишъна и местата на първите три редици в Q3 стартира с време на Верстапен – 1:14.869 мин. Температурата на пистата бе 41 градуса

Норис бе на 0,073 сек от Макс. Пиастри даде трето време. Той ще бъде разследван след квалификацията за това дали е попречил на Магнусен по-рано в сесията. Льоклер след това записа трето време, Сайнц бе пети. Следваха Ръсел, Цунода, Хамилтън, Хюлкенберг.

Верстапен каза на тима си, че предната част на колата му се дестабилизира при влизане в завой. Температурата на пистата бе паднала вече до 40 градуса. При последните опити Верстапен подобри собственото си най-силно време до 1:14.746 мин. Пиастри даде второ време, Норис бе трети. Следваха пилотите на Макларън като Льоклер бе пред Сайнц. Ръсел зае шестото място пред Цунода, Хамилтън, Рикиардо и Хюлкенберг.