Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Норис спечели квалификацията за Гран при на Италия

Норис спечели квалификацията за Гран при на Италия

5413
0
Ландо Норис
Ландо Норис; снимка: Спас Генев

Ландо Норис спечели квалификацията за Гран при на Италия на пистата Монца. Оскар Пиастри с втория Макларън се нареди втори, но може да бъде разследван за опасно излизане от бокса. Трети се нареди Джордж Ръсел (Мерцедес).

Стюардите разследваха ситуацията с Шарл Льоклер и Оскар Пиастри от последната свободна тренировка. Те решиха, че между пилотите на Ферари и Макларън е имало неразбирателство и няма да има други действия спрямо тях. Две други разследвания обаче останаха за след квалификацията. Едното е на Франко Колапинто – за нарушение при тренировка на старт след съботната свободна сесия. Другото е на Серхио Перес. По-рано имаше съобщение и за Ланс Строл, за когото нищо не се чу да началото на сесията за разпределение местата на стартовата решетка.

Температурата на пистата бе 50 градуса, а тази на въздуха – 34 градуса в началото на Q1. Шарл Льоклер първо поздрави тифозите на трибуната срещу питовете на Ферари и след това започна квалификацията

Карлос Сайнц сбърка и стъпи извън пистата, но удържа болида. Льоклер оглави таблицата в началото с 1:20.074 мин. Грешката на Сайнц го остави десети, докато Ландо Норис излезе пръв с 1:19.911 (-0,163 сек). Оскар Пиастри изтърва спирането в началото на първия си бърз тур, прелетя през шикана и обиколката бе провалена. Макс Верстапен излезе трети – на 0,315 сек. С втория си бърз опит Пиастри даде четвърто време.

Джордж Ръсел измести Пиастри от четвъртата позиция, а Люис Хамилтън след това се нареди пети след първите им бързи обиколки. 7 минути преди края на Q1 вече всички имаха квалификационни опити и в зоната на отпадащите бяха Серхио Перес, Естебан Окон, Гуаню Жу, Пиер Гасли и Сайнц.

„Гумите не вървят. Пързалям се навсякъде“, обади се Ръсел по радиото.

Сайнц се измъкна трети (с гумите, с които бе и при първия си опит), но Перес вече бе предпоследен в подреждането. Мексиканският пилот на Ред Бул се върна на пистата в самия край на Q1 с нов комплект софт. В пита Верстапен (с карани гуми) едва не се удари в Пиастри, когото от Макларън пуснаха без да внимават за останалите.

Франко Колапинто едва не изхвърча от трасето при финалния си бърз опит. Овладя колата, но обиколката му бе провалена. Хамилтън се обади по радиото, че седалката му е още гореща като вчера. Кевин Магнусен излетя и почти спря в чакъла на Параболика и жълтите знамена в последния сектор костваха бързите обиколки на няколко пилоти. В крайна сметка от Q1 отпаднаха Юки Цунода, Ланс Строл, Колапинто, Валтери Ботас и Гуаню Жу.

Вторият квалификационен сегмент се забави, докато маршалите изчистят целия чакъл, нанесен на пистата от пилотите. Пилотите на Ферари също като в Q1 поведоха битката

Сайнц даде 1:20.328 мин, Льоклер бе с 0,032 сек по-бърз от съотборника си. Верстапен прескочи и двамата преди Пиастри да даде още по-силно постижение. Норис бе най-бърз от всички с 1:19.727. Така редът се оформи: Норис, Пиастри, Верстапен, Льоклер, Сайнц, Перес. Пилотите на Ферари бяха направили първите си опити с гуми от Q1.

При опитите на пилотите на Мерцедес Хамилтън излезе пръв с 1:19.641. Ръсел се нареди пети. В зоната на изпадащите бяха Фернандо Алонсо, Магнусен, Пиер Гасли, Окон и Даниел Рикиардо.

Сайнц даде трето време при втория си опит в Q2. Льоклер обаче каза, че колата му не завива. Температурата на пистата бе 49 градуса. Финалните опити започнаха около три минути и половина преди края на втория квалификационен сегмент. В питовете си останаха Норис и Сайнц. Верстапен се качи до второ място.

В позициите от 11 до 15-та имаше няколко размествания, но никой от Алонсо, Рикиардо, Магнусен, Гасли и Окон не можа да се качи в топ 10. Съответно петимата не продължиха борбата във финалната фаза на квалификацията.

В Q3 от Ферари решиха да изчакат с Льоклер за разлика от предишните два квалификационни сегмента. Верстапен пак за малко не удари съперник при излизането в питлейна – този път Сайнц

Пиастри даде 1:19.436 мин. Норис бе по-бърз с 0,035 сек. Сайнц бе на 0,3 сек от Ландо. Льоклер бе още по-бавен и се нареди зад съотборника си. Ръсел записа трети време, Хамилтън – четвърто. Така редът след първите опити бе Норис, Пиастри, Ръсел, Хамилтън, Сайнц, Льоклер, Перес, Верстапен, Нико Хюлкенберг, Алекс Албон.

„Нямах никакво сцепление. Шокиращо“, каза Верстапен по радиото.

Температурата на пистата бе паднала до 47 градуса. Пилотите на Ред Бул поведоха битката при последните опити. Перес бе пред Верстапен. След тях тръгнаха и останалите пилоти, стигнали до топ 10.

Верстапен даде седмо време. Норис подобри собственото си време до 1:19.327. Пиастри бе на 0,109 сек. Льоклер излезе трети, Сайнц бе четвърти. Ръсел на свой ред записа трето време, Хамилтън остана шести.