Шарл Льоклер бе най-бърз във втората свободна тренировка за Гран при на Австралия. Втори и трети зад пилота на Ферари се наредиха състезателите на Макларън Оскар Пиастри и Ландо Норис.
42 градуса бе температурата на пистата в началото на втория час за подготовка през уикенда за Гран при на Австралия. Тази на въздуха бе 25 градуса. В началото на тази сесия се образува опашка на изхода от питлейна, начело на която бе Ландо Норис. Лиам Лоусън мина покрай наредилите се там болиди и британският пилот на Макларън го изпревари. От тима на Мерцедес започнаха работа с гуми хард. Останалите бяха с медиум. В Хаас бяха сменили двигателя и скоростната кутия в болида на Оливър Беърман след катастрофата му в първата сесия.
След първите пет минути повече пилоти вече имаха бързи обиколки. Начело излезе Норис с 1:17.671 мин пред Юки Цунода, Джордж Ръсел, Оскар Пиастри, Шарл Льоклер, Макс Верстапен (който се изпързаля), Фернандо Алонсо
„Все още нестабилна предна част“, се обади Люис Хамилтън, който бе осми, по радиото.
Карлос Сайнц записа нова най-бърза обиколка – 1:17.302 мин, само с 1 хилядна от секундата от Ръсел. Темпото на Уилямс е основна тема в момента в падока. Шефът на тима Джеймс Ваулс обаче заяви след първата тренировка, че тимът със сигурност е работил по различна програма в сравнение с останалите.
„Все още би трябвало да сме на известна дистанция от първите четири екипа“, допълни Ваулс.
Нико Хюлкенберг мина с висока скорост през чакъла на шести завой.
A dramatic moment through the gravel for Nico Hulkenberg at Turn 6
#F1 #AusGP pic.twitter.com/Jp0BSd37dn
— Formula 1 (@F1) March 14, 2025
Пиер Гасли също прехвърча през зона с чакъл и се обади на Алпин, че не може да спира и екипът трябва да провери болида му. Хамилтън успя да стигне третото място – на 0,107 сек от постижението на Сайнц. Льоклер излезе пръв с 1:16.794 мин, а Хамилтън даде второ време – на 0,4 сек от съотборника си.
Още преди средата на втората тренировка повечето отбори преминаха към гуми софт
Лоусън направи обиколка почти сам на пистата, по време на която няколко пъти мина сериозно през бордюрите. Цунода изпревари Льоклер с 0,010 сек и даде 1:16.784 мин, след като мина и през чакъл. След това Норис пак бе пръв с 1:16.580. Верстапен с меки гуми продължаваше да има известни грижи с болида си. В средата на сесията той бе 15-ти в класирането. Той успя да стигне десетото място с 1:17.330 мин, но веднага след това бе избутан назад.
„He didn’t even see me“
Isack Hadjar seems to get held up at Turn 1
#F1 #AusGP pic.twitter.com/FaGCCiQez2
— Formula 1 (@F1) March 14, 2025
Льоклер отново излезе пръв – 1:16.439. Оскар Пиастри записа второ време, Норис бе трети
Джак Дуън бе поредният пилот, стъпил в чакъла на десети завой. Австралиецът се обади на тима си Алпин, че трябва да проверят пода му заради минаването през бордюра.
Към края на сесията голямата част от програмите бе за дълги серии, за които преобладаващият избор бе гуми медиум. Ръсел продължаваше да кара с хард, но отново изтърва колата и се завъртя.
Тимът на Хаас работи по разбития болид на Беърман през цялата втора тренировка. Две минути преди карирания флаг британският пилот тръгна да се качва в колата, за да провери поне дали всичко е наред, но не можа да излезе.
Льоклер остана начело до края на втората свободна тренировка в Мелбърн пред Пиастри и Норис. Цунода се нареди четвърти, следван от Хамилтън, Хаджар, Верстапен, Хюлкенберг. Топ 10 допълни Ланс Строл и Ръсел.
Charles goes quickest in second practice
Here’s the final FP2 classification
#F1 #AusGP pic.twitter.com/Mw4VZSp99V
— Formula 1 (@F1) March 14, 2025