Начало Други 24 часа на Льо Ман – скорост и издръжливост, кой ще ги...

24 часа на Льо Ман – скорост и издръжливост, кой ще ги напасне най-добре?

38
0
24 часа на Льо Ман,Порше

82-ото издание на 24 часа на Льо Ман започва днес следобед в 16 часа и битката обещава да е наистина интересна. Тойота е на полпозишън и фаворит на букмейкърите, но надпреварата е толкова дълга, че всякакви предвиждания са несигурни.

Първият, и то особено важен фактор, за развоя на състезанието е времето. Метеорологичните условия ще са идеални – слънчево с температури до 22 градуса през деня и 10 градуса през нощта. Това обещава бързо темпо.

Тойота изглеждат фаворити след първите два кръга на WEC (World Endurance Championship), тренировките и квалификациите на Льо Ман. Техническият директор Паскал Васлон заяви по-рано, че екипът никога не е бил толкова добре подготвен за най-голямата надпревара на годината. Казуки Накаджима донесе полпозишъна на колата с №7 (и стана първият японски пилот с такова постижение). За първи път от 15 години Тойота ще се нареди на челната позиция на грида. През 1999 г. обаче това не донесе особен късмет на тима, когато отново бе фаворит в предварителните прогнози.

Тази година два немски производители участват в 24-те часа.

Ауди са в битката за 15-та година, като досега имат 12 победи и чистата статистика определено е в тяхна полза. От старта на сезона обаче те имат известни проблеми с автомобилите. Катастрофата на Люк Дювал в сряда не помогна за подобряване увереността на екипа, който трябваше да сглоби нова кола. Самият пилот получи забрана да кара в състезанието и бе заместен от Марк Жене. Лукас ди Граси също претърпя инцидент, като в крайна сметка Ауди-тата се наредиха на пета, шеста и седма позиция на стартовата решетка. Пилотите обаче не губят надежда – вчера заявиха категорично, че разполагат с лек за управление автомобил с перфектни настройки и много ефективен като цяло. Тимът винаги е бил сред най-прагматичните и надеждата остава.

Порше се върнаха в надпреварите за издръжливост. Марката държи рекорда за брой победи в 24 часа на Льо Ман – 16 – и е решена да продължи да подобрява постижението. За целта бе създаден най-сложният автомобил, произвеждан от Порше – 919 Hybrid. Изборът на състезателния мениджър Хартмут Кристен за пилоти потвърждава крайната цел, а тя е победа. Дори да не е тази година – целите на отбора са по-скромни. Но представянето на отбора досега е обнадеждаващо. Двете коли са втора и четвърта на грида, въпросът е дали са достатъчно издръжливи.

В LMP2 са представени 4 различни шасита (Орека, Морган, Лижие и Зитек) и три производителя на двигатели (Нисан, Джуд и Хонда). Подобно разнообразие е обещание за интересна битка, в която множество млади пилоти (включително 16-годишният Мат Макмъри от екипа на Грийвс!) ще искат да докажат таланта си. Остава да се разбере кой ще успее да комбинира максимално добре чиста скорост и постоянство в представянето.

Двубоят в GTE Pro ще е между миналогодишните победители Порше и обичайните им съперници – Астън Мартин, Корвет и Ферари. В тренировките италианският бранд записа най-силни времена и в GTE Pro, и в GTE Am, но разликите с останалите коли са малки. Изходът от надпреварата може да стане ясен, както и миналата година, едва в последните минути след денонощна битка.

ZEOD RC се състезава извън общото класиране, но проправя пътя на Нисан, които скоро обявиха, че ще се върнат в състезанието догодина.

54 автомобила ще стартират в тазгодишните 24 часа на Льо Ман след оттеглянето на Астън Мартин №99 вследствие на инцидент. Двукратният световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо ще даде началото по-късно днес.