Начало Автомобили Peugeot представи напълно новия 408

Peugeot представи напълно новия 408

3739
0

Напълно нов модел представи Peugeot в средния клас. Компанията има водеща позиция в този сегмент с модели като 3008 и 5008, както и с различните поколения 308. Към тях сега се добавя и 408

Той е поредната оригинална комбинация от различни типове автомобили, разграничавани отчетливо доскоро. Автомобилът е модерен фастбек кросоувър. Съчетава спортен профил, типични модерни черти на марката с модерни технологии и пространство.

Моделът е насочен както към семейства, така и към индивидуалисти и ежедневно използване за пътуване по работа. Базиран е върху EMP2 (Efficient Modular Platform). 408 е с междуосие от 2,787 м. То осигурява щедро пространство за задната седалка. Общата му дължина е 4,69 м. Ширината му е 1,859 м със сгънати огледала. Следите са широки – 1,599 м отпред и 1,604 м отзад. Колелата са с диаметър, колкото и гумите във Формула 1 (720 мм), с размери на джантите от 17 до 20 инча. Необичайно стилизираните 20-инчови колела сами по себе си са постижение на дизайнерите и подчертават формите на колата. Не само като стил, но и като технология веднага правят впечатление матричните LED светлини и ултра тънки фарове с висока интензивност на светлината. Решетката е типична за последните модели на бранда с фокусирани пиксели към новата емблема на Peugeot. Зад нея са вградени радарите, необходими за много от системите за подпомагане на шофирането.

В интериора, очаквано за Peugeot, се открива вече известния i-Cockpit с 3D изображения

Компактният волан е също важна характеристика при моделите с i-Cockpit. Той предопределя леко и приятно управление, като е и отопляем (опция за ниво ALLURE PACK и стандарт за ниво GT) и е с контролите бутони за мултимедия система (радио, телефон) и някои помощни средства за шофиране. Конструкцията на таблото е с архитектура с „високи вентилационни отвори“, които са срещу пътниците за директно въздействие. Тази архитектура позволява централният 10-инчов, сензорен екран да е малко по-ниско разположен, максимално удобно за дясната ръка. Под него е и набор от бутони за управление на множеството функции. Шофьорът може да избира между различните режими, предлагани от 8-степенната автоматична скоростна кутия EAT8 с едно докосване. Освен това има селектор за режим на шофиране, който позволява да се зададе различен режим (Електрически, Eco, Hybrid, Normal и Sport) в зависимост от избора на двигател, разбира се.

Новата информационно развлекателна система комбинира „най-доброто от света на смартфоните“ и „най-доброто от света на автомобилите“. Всеки може да дефинира и поддържа свой собствен дисплей, атмосфера и предпочитания за настройка, а системата съхранява до 8 различни профила. Автомобилът е оборудван с нова навигационна система TomTom, която се актуализира безжично. Системата за гласово разпознаване „OK PEUGEOT“ помага на потребителите и отговаря на техните въпроси. Системата включва и бордовата документация и съвети за използване на автомобила.

Ефективността е в основата на усилията на екипа на Peugeot при разработването на новия 408 като аеродинамика и механика за възможното намаляване на емисиите на CO₂

Моделът ще се предлага на пазара в две plug-in хибридни версии и вариант с бензинов двигател. Първият plug-in e с 225 к.с. системна мощност. Той е с бензинов двигател със 180 к.с. и електромотор с 81 kW. Вторият е със системна мощност 180 к.с., бензинов двигател със 150 к.с. и същия електромотор. И двата варианта са със задвижване на 2 колела и са с 8-степенната автоматична скоростна кутия e-EAT8. Литиево-йонната батерия и на двете plug-in е с капацитет от 12,4 kWh и мощност от 102 kW. Предлагат се 2 вида бордови зарядни устройства: 3,7 kW монофазно, като стандартно и опционално 7,4 kW еднофазно зарядно устройство.

Вариантът с двигател с вътрешно горене е с 1,2-литровият PureTech 3-цилиндров бензинов мотор със 130 к.с.

На борда на новия модел има широка гама от последно поколение асистиращи системи, захранвани с информация от 6 камери и 9 радара!

Някои от тези системи бяха приоритет за високите сегменти: Адаптивен круиз контрол с функция Stop and Go и настройка на разстоянието до предния автомобил, Автоматично аварийно спиране с предупреждение за сблъсък, Разпознаване на пешеходци и велосипедисти, Активно предупреждение за напускане на лентата с корекция на волана, разпознаване на знаците и т.н. Моделът ще се предлага и със система за нощно виждане, която „открива“ живи същества (пешеходци/животни) пред превозното средство през нощта или при лоша видимост. Обхватът на системата е по-голям от този на дългите светлини, с централен инфрачервен визуален дисплей в цифровия клъстер, разположен директно в зрителното поле на водача. Колата разполага още със 180° камера за заден ход с висока разделителна способност, както и с 360° помощ при паркиране с 4 камери.

Багажното отделение на новия 408 е просторно

Когато и двете облегалки на седалката са сгънати, обемът се увеличава от 536 на 1611 литра (включително 36 литра за съхранение под стелката на багажника за версията с двигател с вътрешно горене). Със сгъната облегалка може да се натовари предмет с дължина до 1,89 метра. За ежедневна практичност багажникът е оборудван с 12V контакт от дясната страна, LED осветление, мрежа за съхранение и куки за окачване. Разработен в партньорство със специализистите в аудиото, FOCAL моделът ще се предлага и с премиум Hi-Fi система.