Начало Автомобили 5 звезди и за новото Клио в тестовете на Euro NCAP

5 звезди и за новото Клио в тестовете на Euro NCAP

59
0
Клио,Рено

След проведените от EuroNCAP пасивни тестове, новото Clio бе оценено с 5 звезди за безопасност. Този резултат, независимо от по-високите и строги изисквания на независимия институт, въведени от януари 2012 г., доказва високите стандарти в сферата на пасивната безопасност, които са важен приоритет за Renault.

Общият резултат от 85% на новото Clio – включително топ оценки по отношение безопасността за деца и пешеходци, и оборудване за безопасност – отбелязва дори подобрение в сравнение с предшественика си и го нарежда сред най-добрите в своя клас.

В допълнение към това формално признание за безопасността на модела, новото Clio предлага и допълнителни динамични характеристики, дължащи се на неговото прецизно настроено шаси.

Холистичен подход за оптимална защита за всички пътници

Clio III бе първият автомобил в своя клас, който бе отличен с 5-звездна оценка след краш-тестове на EuroNCAP, което означава, че от новото Clio се очакваше да направи още една крачка напред: постепенно Renault взе предвид констатациите от изследванията си на пътните инциденти и поведението в реална обстановка на шофьорите, за да разработи решения за безопасност на пътниците, базирани на още по-холистичен и ефективен подход. За да гарантира още по-ефективна защита на пътниците, електронната архитектура на новото Clio е проектирана така, че да гарантира още по-ранното задействане на последната генерация системи за безопасност.

Защита на възрастните пътници в автомобила

При челен сблъсък пътуващите отпред в новото Clio са защитени от две въздушни възглавници от ново поколение, както и от предпазни колани, екипирани с обтегачи и ограничители за натоварване, калибрирани на 400daN.

Освен това, иновативната Fix4sure технология на Renault е разработена, за да се противопостави на приплъзването на човешкото тяло под предпазния колан в случай на челен сблъсък. Всички пътници в новото Clio са защитени срещу това явление благодарение на специална издутина върху всяка седалка, както и чрез ниската позиция на закопчалките на предпазните колани.

Тъй като двете страни на автомобила са сравнително по-незащитени, страничните сблъсъци са честа причина за фатален изход. Новото Clio обаче се възползва от специфичната работа, която доведе до грандиозни резултати при постигането на максимална оценка от 8 точки. За да реагира до два пъти по-бързо, новото Clio разчита на два сензора за засичане на сблъсък (в предните врати и В-колоните). Специфичен алгоритъм настройва начина, по който новата генерация въздушни възглавници за главата и гръдния кош се разгъват в зависимост от силата на сблъсъка.

Комбинирани с резултатите от челните и задни краш-тестове, тези резултати помогнаха на новото Clio да запише 32 точки от възможни 36 за защита на възрастните пътници в купето. Това е един от най-добрите резултати, записвани някога в сегмента на малките автомобили. 

Новото Clio: номер едно по отношение защита на децата в купето

Благодарение на цялостния дизайн на структурата си и на наличието на Isofix детско столче с 3-точкова захващане на предната пътническа седалка и страничните задни места, оценката за защита на децата в новото Clio е сред най-добрите в В-сегмента: 43 точки от възможни 49

Защита на пешеходци

Предницата на новото Clio е проектирана така, че да минимизира нараняванията на пешеходците в случай на инцидент. Бронята няма изпъкнали ръбове, докато долната част на челното стъкло, която традиционно е много здрава, също е проектирана така, че да намали евентуалните наранявания при сблъсък. Междувременно, височината на капака на двигателя е повдигната с 20 мм с оглед да се отвори място за деформируема зона между структурата и горните части на двигателя. Благодарение на резултата от 24 точки от възможни 36, новото Clio вече може да се определи като най-добрият автомобил в класа си по отношение защитата за пешеходците, освен всичко друго.

Безопасност в гените… плюс оборудване

Новото Clio е оборудвано стандартно с круиз контрол и ограничител на скоростта, както и със звуково и визуално подсещане за незакопчан предпазен колан за всички седалки, плюс ESC (Електронна система за динамичен контрол на траекторията). Това носи максимален резултат от седем точки, което отново е най-добър показател в сегмента.

Прагматичен подход и истински ангажимент

Подходът на Renault по отношение на безопасността се базира на подробно проучване на реални инциденти и безопасността в реалния живот с оглед предлагане на продукти, които отговарят на реалностите на пътя, включително въвеждането на стандартно оборудване за безопасност още в най-базовото ниво на обзавеждане на модела. Следователно, приоритетите се фокусират върху разработването на най-ефективните технологии за a) предотвратяване на самите инциденти, б) гарантиране, че могат да бъдат предприети коригиращи действия при неочаквани ситуации и в) защита на пътниците, когато възникне сблъсък. Холистичният подход на Renault не се свежда само до една характеристика от оборудването или технология. С течение на годините Renault се наложи като еталон по отношение на автомобилната безопасност и отражение на това са резултатите, които моделите получиха в медийните класации.

В допълнение към приноса за удоволствието от шофирането, намаляването на теглото също има огромно значение за активната (по-кратък спирачен път) и пасивна безопасност (по-малка инерция при сблъсък). Новото Clio печели от намаляване на масата с до 100 кг в моделната гама и голямото внимание, обърнато на този аспект от дизайна на автомобила, се е отразило благоприятно на програмираната деформируема зона, която абсорбира отделяната при удар енергия за още по-ефективно предпазване на купето и всички пътници.

Когато стане въпрос за активна безопасност, качествата на шасито, комбинирано с самоадаптивната цифровизация на динамичните параметри, правят възможно аварийните ситуации да бъдат засичани с точност. Системите ABS и ESC, които са стандартни, са дори още по-ефективни и се задействат в най-точния момент, за да предотвратят инцидента. Функцията Авариен спирачен асистент е внедрена в електронния контролен/хидравличен блок.

И накрая, но не по значение, работата по отношение на ергономията означава, че шофьорите могат да се концентрират върху пътя пред тях. Четливостта на контролните инструменти е така изчислена, че да предоставя по-голям комфорт за водача със своята яснота и графика. Новото Clio се възползва от модерни системи за подпомагане на водача, като например развита навигация, гласови команди за определени функции в случаите, когато автомобилът е оборудван с мултимедийна система R-Link, автоматизиране на задачите от сорта на включване на фарове и чистачки, задни сензори за паркиране и дори камера за движение на заден ход при определени версии. Всички модификации на новото Clio са екипирани с Bluetooth®.