Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 60% шанс да вали за Гран при на Монако

60% шанс да вали за Гран при на Монако

1667
0

Гран при на Монако е перлата в короната на Формула 1. Класическа надпревара, провеждаща се по тесните улици на княжество Монте Карло, предлагащи блясък и VIP-ове в значително по-голямо количество, отколкото вълнение на пистата. Въпреки това състезанието е смятано от мнозина за задължителна част от календара.

Пирели ще предостави най-меките гуми от гамата си за уикенда за Гран при на Монако

C3, C4 и C5 ще са съответно хард, медиум и софт. Отборите и пилотите познават прекрасно трасето. То е едно от едва 3, които са присъствали в календара на първия F1 сезон през 1950 г. Другите две са Силвърстоун във Великобритания и Спа-Франкоршамп в Белгия. За разлика от тях обаче трасето в Монте Карло не е претърпяло почти никакви промени, просто защото е по улиците на града. Това е състезанието с най-ниска средна скорост. На практика няма зони за сигурност – бариерите са поставени директно отстрани по улиците, което прави изпреварванията изключително трудни и наказва безмилостно и най-малката грешка.

Улиците се отварят за нормалния трафик вече след сесиите на Формула 1 и останалите състезания през уикенда в Монако. Натоварванията върху гумите са ниски. Износването и деградацията също, но пистата еволюира сериозно всеки ден, така че условията се променят значително. По принцип най-често използваната стратегия в Монте Карло е едно спиране в бокса. Прозорецът, през който то може да се случи обаче, е доста голям и може да бъде повлиян от излизането на коли за сигурност.

Болидите от Формула 1 са в конфигурация с много високо аеропритискане за Гран при на Монако

Целта е да има максимално сцепление при ниските скорости. Въпреки че трасето е толкова добре познато, както и на пистата Каталуния в Испания ще има елемент на предизвикателство заради новите коли и гуми. Това вероятно ще се подсили от възможността в деня на надпреварата да вали. Уикендът този сезон за първи път ще следва стандартния формат с тренировки в петък вместо в четвъртък, както бе до миналата година. За утре прогнозата е за максимални температури до 27 градуса и 20% шанс за дъжд. Метеоролозите смятат, че времето в събота ще е със същите температури, но без каквато и да е възможност да вали. Това се променя в неделя, когато шансът скача на 60%. Ще захладнее и максималната температура ще е около 22 градуса.

„Често описват Монако като едно от най-непредсказуемите състезания за годината, но истината е, че квалификацията е от особено голямо значение за позицията на пистата“, посочи спортният директор на Пирели Марио Изола.

„Това означава, че използването на най-меката смес C5 – налична през сезона досега единствено в Австралия – и разбирането на поведението ѝ ще са една от основните задачи в тренировките. Вече не е задължително пилотите в топ 10 да стартират в неделя с гумите, с които са записали най-добрия си тур в Q2. Това означава, че може да видим различни стратегии. Възможно е да видим избор на някои по-твърди смеси за началото на състезанието с идеята за по-дълъг първи стинт като се има предвид колко трудно се изпреварва. Други могат да предпочетат потегляне с най-меките гуми, тъй като състезателната стратегия може да донесе истинска разлика.“