Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен пръв в Испания след куп проблеми, Льоклер отпадна с повреда в...

Верстапен пръв в Испания след куп проблеми, Льоклер отпадна с повреда в двигателя

5008
0
Макс Верстапен, Серхио Перес, Ред Бул
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели Гран при на Испания след куп проблеми, които го изнервиха неимоверно по време на състезанието. Успехът бе двоен за Ред Бул благодарение второто място на Серхио Перес. Трети завърши Джордж Ръсел с Мерцедес. Шарл Льоклер водеше уверено в шестия кръг от световния шампионат, когато получи повреда в задвижващата система и отпадна.

Времето бе такова, каквото предвиждаше метеорологичната прогноза – най-горещо за целия уикенд. Температурата на въздуха бе 36 градуса, тази на пистата – почти 50 градуса. Единствен Люис Хамилтън бе с гуми медиум на старта. Всички останали бяха със софт.

Шарл Льоклер запази първата позиция на старта. Джордж Ръсел се сбута със Серхио Перес, а Люис Хамилтън се бореше с Карлос Сайнц, когато отзад връхлетя силно стартиралият Кевин Магнусен и последва удар между Мерцедес-а и Хаас-а. Седемкратният световен шампион бе със спукана предна лява година. Той се прибра в бокса, сложи софт. Магнусен излетя в чакъла.

Така Льоклер поведе пред Верстапен. Ръсел бе трети, следван от Перес и Сайнц

Валтери Ботас бързо взе шестото място на Мик Шумахер. Естебан Окон бе осми пред Даниле Рикиардо и Ландо Норис.

„Ако бях на ваше място, щях да спестя този двигател, момчета. Съжалявам“, обади се Хамилтън по радиото.

От питуола на Мерцедес му отговориха, че все пак може да стигне до точките.

Мик Шумахер загуби позиция и от Окон. По-назад в колоната потеглилият от последна позиция на грида Фернандо Алонсо вече бе 14-ти и преследваше Себастиан Фетел. Испанецът го задмина и тръгна да гони Пиер Гасли.

В седмата обиколка Сайнц излетя от пистата в чакълена зона за сигурност. Перес пък настигна Ръсел.

В деветия тур Макс Верстапен на свой ред излетя от трасето. Нидерландският пилот на Ред Бул изхвърча на същото място, където това се случи и със Сайнц. Загуби две позиции – Ръсел и Перес преминаха покрай него. Мексиканецът вече атакуваше Джордж.

Верстапен отново имаше проблем с DRS-а, който бе сменен преди състезанието

От Ред Бул му се обадиха да продължава да опитва да го отвори. Той и Ръсел спряха едновременно в бокса в 14-ата обиколка. След връщането им на пистата Джордж бе отново пред Верстапен и двамата заеха четвърто и пето място. Трети бе Ботас, който скоро след това също спря в бокса.

Проблемът на Макс с DRS-а продължаваше. Нидерландецът се ядоса от постоянните съобщения кога системата се е отворила и кога не.

Перес влезе в бокса в 18-ата обиколка. Излезе четвърти, зад съотборника си.

„Не можем дори да накараме ш*****я DRS да проработи, човек! Безумно!“, извика Верстапен по радиото

Той продължаваше да опитва атаки срещу Ръсел, които така и не се получаваха. В челото Льоклер бе на почти 30 секунди пред Ръсел и все още не бе направил пит. Диалогът на Верстапен с Ред Бул относно DRS-а продължаваше.

Льоклер влезе в бокса в 22-ия тур и взе медиум. Върна се спокойно пръв в колоната, на 4,7 сек пред Ръсел и Верстапен. Режисьорът на предаването на състезанието се съсредоточи върху радио разговорите между Макс и тима му.

„Натискам копчето по 50 пъти преди да се отвори“, бе една от следващите реплики на пилота на Ред Бул.

В 24-ия тур нидерландецът атакува Ръсел, задмина го, но състезателят на Мерцедес не се предаде и си върна позицията. В това време и Перес се обади, искайки от тима си да кажат на Верстапен да се махне, за да може да изпревари по-лесно.

„Защо не ме пускате напред, имам по-свежи гуми и мога да съм далеч по-бърз?“, попита Серхио.

В 27-ата обиколка Льоклер се развика, че няма мощност. Успя да се прибере в бокса. В 29-ия тур Верстапен влезе в бокса и сложи софт.

Перес изпревари Ръсел в 31-ата обиколка. Трети бе Ботас, а Верстапен се опитваше да изпревари Алфа Ромео-то, което успя да стори в 32-ия тур. Сайнц бе пети и в този момент направи втори пит, взимайки гуми медиум. Разликата между Ръсел и Верстапен бе 9,5 сек.

Верстапен даваше най-бързи обиколки и в 35-ата обиколка бе на по-малко от секунда зад Ръсел. Джордж влезе в пита отново и сложи медиум. Излезе на 21 секунди зад Макс. Перес на свой ред мина през бокса и бе втори в колоната след връщането си на пистата.

Водеше Верстапен на 17 секунди пред съотборника си, а Ръсел бе на 4,3 сек зад мексиканския пилот. Ботас бе на четвъртата позиция, следван от Сайнц и Хамилтън.

В 44-ата обиколка Верстапен водеше с 16 секунди пред Перес и 22 пред Ръсел. В следващия тур Макс бе в бокса, взе гуми медиум. Перес излезе пръв, Верстапен зад него, а Ръсел бе трети – на 1,2 сек зад нидерландеца

„Ти си с различна стратегия спрямо Макс и той е по-бърз“, бе следващото съобщение до Перес.

„Това не е честно, но добре“, бе отговорът на Серхио.

В 49-ия тур Верстапен излезе пръв и след това благодари на съотборника си по радиото. 15 тура преди финала и Ръсел отново мина през бокса. Излезе четвърти, зад Ботас. Сайнц бе пети пред Хамилтън, Окон и Алонсо. Джордж бързо се върна трети, изпреварвайки пилота, когото замести в Мерцедес.

В 54-ата обиколка Перес бе за трети път в бокса и сложи софт. Същото стори и Алонсо, който бе забавен от механиците си заради проблеми със смяната на гумите.

В края на надпреварата Хамилтън успя да излезе четвърти, зад Верстапен, Перес и Ръсел. Сайнц бе пети пред Ботас, Окон, Норис, Алонсо, Цунода. Две обиколки преди карирания флаг пилотите на Мерцедес получиха предупреждение да внимават много, защото има риск да отпаднат. Сайнц си върна позицията от Люис в началото на предпоследния тур. Карлос бе твърде назад от Ръсел – на почти 15 секунди, за да успее да стигне подиума.

Верстапен пресече пръв финала, а Кристиан Хорнер му се извини за грижите с автомобила. Перес получи поздравления по радиото.

„Радвам се за отбора. Ще говорим после“, отговори мексиканецът.