Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 $7,5 млн. долара глоба за Ред Бул? Биното: $4 млн. не е...

$7,5 млн. долара глоба за Ред Бул? Биното: $4 млн. не е „дребно“ нарушение на бюджетния лимит

7735
0
Ред Бул
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Сряда е денят, в който се очаква ФИА да оповести резултатите от прегледа на финансовите документи на отборите за сезон 2021 във Формула 1. В Сингапур през миналата седмица се появи информация, че два отбора са превишили разрешения лимит. Говори се, че единият тим е Ред Бул. Предположенията бяха за нарушение от 5 до 10 милиона долара. Във финансовите правила преминаване на границата с до 5% от ограничението се счита за „дребно“ провинение. За 2021 г. 5% са около $7,25 млн. Според нидерландски източници Ред Бул ще получи глоба и намаляване на времето за изследвания в аеротунела. Същото наказание се смята, че ще бъде дадено и на Астън Мартин. Това е другият тим, за който се говори, че е похарчил повече от разрешеното. От екипа от Силвърстоун отрекоха. Същото сториха многократно и от Ред Бул. Хорнер дори отправи прикрити заплахи.

Покрай цялата разправия за бюджетите през уикенда в Сингапур се появиха доста интересни числа. Фредерик Васьор призова нещата да се разглеждат в перспектива. Шефът на Алфа Ромео посочи, че развойният бюджет на тима от Хинвил за сезона е $2,4 млн. Матия Биното от Ферари каза, че в Маранело разполагат с $4 млн.

„Срамота е, че през октомври още говорим за миналия сезон. Нека изчакаме резултатите, но е задължително да се разбере, че нарушение от 4 милиона долара, което е считано за дребно провинение, изобщо не е дребно“, бе категоричен Биното.

„За нас $4 млн. е бюджетът ни за нови компоненти з един сезон. 4 милиона са също така достатъчни за още 70 души технически персонал с идеи, които може да са достатъчни за половин секунда на обиколка подобрение! (Спортният директор на Ферари Лоран Мекис посочи, че $7 млн. са условно 70 инженери – б.р.) Тоест официално се води дребно нарушение, но всъщност не е така. Освен това говорим за предимство, което се пренася към следващите сезони. Това може да е започнало през 2021 г., но ще дава аванс и през 2022 и 2023 г. Поради тази причина темата е толкова важна“, каза още ръководителят на Ферари.

Тото Волф от Мерцедес също посочи колко харчи екипът от Бракли покрай обсъжданията на възможните нарушения за миналия сезон

„Информацията си я събираме с наблюдения. Очевидно е, че следим внимателно какво носят и други топ екипи на пистата. Вижда се, че два отбора имат горе-долу едно и също количество промени и един, който явно харчи повече. Ние знаем, че харчим 3,5 милиона на година за нови части. Вижда се каква разлика могат да донесат компоненти за още 500 000 – огромна. Ние не сме правили части, за да сваляме свръхтеглото (с двуцифрена стойност над минимума) на колата си, просто защото нямаме пари. Не можем да направим по-леко шаси и да го хомологираме, тъй като това са 2 милиона. Това показва, че всеки допълнителен харч носи аванс в представянето.“

„Освен това „дребното“ провинение съвсем не е дребно. Ако похарчиш 5 милиона повече, това има голямо отражение върху шампионата. ФИА ще реши какво е подходящото наказание ако има нарушение. Но всички – акционерите в спорта, спазилите правилата отбори, ФИА, цялата Формула 1 трябва да направи така, че тези правила да се спазват. Просто защото всичко отгоре носи предимство. Мисля за бъдещето и как ще се прилага този регламент. Сега всички се учим, докато нещата се случват“, добави Волф.