Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 750 000 евро струват щетите по болида на Верстапен, Хонда опитва да...

750 000 евро струват щетите по болида на Верстапен, Хонда опитва да спаси двигателя, Ред Бул наели адвокат (обновена)

9253
0
Макс Верстапен, Ред Бул, бокс
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Около 750 000 евро струват щетите по автомобила на Макс Верстапен, който се разби в предпазните бариери на завоя Копс след сблъсък с Люис Хамилтън в началото на Гран при на Великобритания. Оценката бе дадена от Хелмут Марко, който заяви също така, че нидерландският пилот се чувствал изненадващо добре след толкова тежък удар.

„При това положение на нещата (щетите са за) около три четвърти от милион евро, макар че ситуацията със задвижващата система все още не е съвсем ясна. Във времената на ограничени бюджети това е сериозен разход, който ни вреди“, обясни Марко.

„Макс беше заедно с баща си. Като предохранителна мярка изкараха неделя вечерта в хотел. Има само лека болка във врата, но като цяло за щастие всичко е наред. Вече си е у дома в Монако и работи с физиотерапевта си. Ще видите един много мотивиран Макс в Унгария. Ще стори всичко по силите си, за да спечели шампионата. Със сигурност обаче няма да се опитваме да си отмъщаваме или някакви други глупости. Няма да паднем на такова ниво.“

Марко бе помолен да коментира думите на Кристиан Хорнер след надпреварата, че ще има протест от страна на Ред Бул.

„Имаме право да протестираме, имаме право на апел“, заяви шефът на екипа от Милтън Кийнс.

Хорнер бе попитан срещу какво точно ще протестира при наложено и изтърпяно наказание и приключило състезание. Отговорът бе: „Ще обмислим опциите си.“

„Подобно нещо (като протест) би изисквало нови доказателства“, отбеляза Марко. „Но всички видяха какво стана. Хамилтън нямаше да го вземе завоя с тази траектория и при тази скорост.“

Марко допълни, че от Ред Бул били наели адвокат, който да провери какво може да направи отборът в тази ситуация спрямо съответните закони

„Отстраняване би било справедливо. Просто е абсурдно. Но може би и правилата са твърде рестриктивни (по отношение на санкциите). Законът трябва да бъде ревизиран, включително системата на стюардите. [Серхио] Перес получи два пъти по 5 секунди в Австрия заради повърхностен контакт и при положение, че никой не излетя. На Хамилтън можеха да му дадат 10 секунди плюс преминаване през питлейна. Но те и това не направиха.“

„Макс си беше на траекторията, Хамилтън трябваше да намали. Не може да удряш съперника си в задното колело в един от най-бързите завои. И най-лекото докосване има тежки последици. Безотговорно е. Хамилтън трябва да знае какви са последствията.“

Техническият директор на Хонда F1 Тойохару Танабе пък е оптимист относно задвижващата система въпреки първоначалните си опасения за състоянието й

„При първите кадри, когато вдигнаха колата, помислих, че пораженията са сериозни. Изглежда не е толкова зле. Не може обаче да се прецени само по външни признаци и докато агрегатът е още в колата. Освен това трябва да изпратим задвижващата система в Сакура и да проверим всичко преди да вземем решение“, обясни Танабе.

Това е втора задвижваща система за Верстапен. Този сезон е разрешено използването на общо три – за цялата състезателна година, така че поражения по мотора биха могли да имат сериозни последствия за плановете на Ред Бул и Хонда.