Темата за пазара на пилоти продължава да владее разговорите в падока на пистата Спа-Франкоршамп, където този уикенд ще се проведе Гран при на Белгия. Според последните слухове Фернандо Алонсо е получил предложение да кара за Уилямс през 2018 г. Продължаването контракта на Себастиан Фетел с Ферари пък бе обявено минути след третата свободна тренировка на белгийското трасе.
Алонсо заяви преди броени дни, че не бърза с новия си контракт и не се чувства под напрежение заради подновяването този на съотборника му в Макларън Щофел Вандоорн. По-рано не веднъж е споделял, че иска да се състезава във Формула 1 с конкурентоспособен автомобил. Задвижващите системи на Хонда обаче продължават да имат много проблеми и каквито и срокове да поставят от Уокинг на японския доставчик, е трудно да се види светлина в края на тунела.
Междувременно от Рено потвърдиха, че са водили разговори с Макларън за доставка на двигатели. Френската компания дава мотори на Ред Бул (ребрандирани) и Торо Росо в допълнение на тези за собствения си тим. Управляващият директор на Рено Спорт Сирил Абитебул обаче е скептичен относно възможността за доставка на агрегати на четвърти екип.
„Не мисля за разумно да се смята, че можем да даваме задвижващи системи на повече от три отбора без влошаване на услугата. Да, водихме разговори, но понастоящем всичко е утихнало“, заяви той.
Доскоро слухове свързваха Алонсо директно с тима на Рено, но постепенно се разсеяха. Изглеждаше като че ли вариантите за испанеца са или да остане в Макларън-Хонда, или да се състезава в друг шампионат, ако не се откаже от активна спортна дейност. Появата на приказките за Уилямс е съвсем нов момент в сюжета.
Уилямс използва задвижващи системи на Мерцедес, а в заводския тим на щутгартския концерн едва ли ще се намери място за Алонсо. За сметка на това според анализатори присъединяване на Фернандо към тима от Гроув би било полезно и за двете страни. За пилота това би бил начин да кара автомобил с най-добрата в момента задвижваща система във Формула 1. В отбора пък Пади Лоу създава нова структура на техническите отдели, а той разполага с опита от Мерцедес, доминирали в Гран при през последните три години.
Междувременно Ники Лауда заяви, че не изпитва никакво съжаление към Алонсо заради настоящите му дилеми, защото смята, че испанецът подписа договор с Макларън преди три години единствено заради пари.
„Той е там, защото искаше да спечели много пари“, заяви австриецът.
Лауда допълни, че от Мерцедес скоро ще могат да съобщят „нещо за 2018 г.“ и каза, че лично той е доволен от Валтери Ботас.
„Смятам, че нашият пилотски тандем е най-силен, защото Фетел и [Кими] Райконен заедно са по-слаби, а [Макс] Верстапен и [Даниел] Рикиардо са по-нестабилни“, сподели още Лауда.