Пилотите на Астън Мартин Себастиан Фетел и Ланс Строл отпаднаха още в първия квалификационен сегмент за трети пореден състезателен уикенд. Нито един от тях не успя да прескочи Q1 в Канада, Великобритания и вчера в Австрия. Представянето на отбора продължава да се влошава в рязък контраст с амбициите на основния акционер в тима Лорънс Строл. През 2021 г. отборът завърши седми при конструкторите. В момента след 10 старта от сезон 2022 е девети, предпоследен в подреждането на отборите. Астън Мартин е наследник на Форс Индия/Рейсинг Пойнт – тимът, който бе известен с това колко добре се справя с пъти по-нисък бюджет от тези на топ екипите и през 2016, 2017 и 2020 г. бе четвърти в първенството.
„Ааах, човече… Това е болезнено“, бе реакцията на Фетел по радиото, когато отново не премина Q1
„Жалко, че времето ми бе анулирано за нарушаване ограниченията на пистата“, коментира малко по-късно четирикратният световен шампион. „Всъщност така или иначе бях загубил време в първи завой, тоест наказанието практически бе двойно. Така или иначе нямахме достатъчно скорост, за да преминем в следващата част на квалификацията.“
A tough qualifying session with both cars eliminated in Q1.
We’ll get our heads down tonight to be ready to push hard in the #F1Sprint. Tomorrow is a new day. 👊 #F1 #AustrianGP pic.twitter.com/xxDm7nYfdC
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) July 8, 2022
Липсата на темпо отбеляза и Ланс Строл. Целта и на двамата пилоти на Астън Мартин днес ще е да наваксат позиции, за да стартират от по-добри места в Гран при надпреварата утре. Реалността обаче е, че тимът получава повече отразяване заради каузите на Фетел (този уикенд е за спасяване на пчелите, на което е посветена и каската му), отколкото за представянето си. Последното сериозно обновление на AMR22 бе на пистата Силвърстоун във Великобритания и от тима обясняват, че още разучават новите компоненти.
„Мисля, че вървим в правилната посока, но се изисква време. Честно казано, нещата все още са малко объркани. Целта ни в Австрия е да изчистим всичко. Това е особено важно, защото ще посочи реалната ни позиция в шампионата“, коментира шефът на отбора Майк Крак
Ако се съди по представянето в квалификацията, положението никак не е добро. Броени седмици преди лятната ваканция вече няма и време. На настоящия етап отборите във Формула 1 или вече са преминали, или скоро предстои да пренасочат повечето си усилия към следващия сезон.