Сирил Абитебул е убеден в подкрепата на новия главен изпълнителен директор на Рено Лука де Мео. 53-годишният италианец отскоро зае тази длъжност и проучва дейността на компанията, включително отбора във Формула 1.
„Лука де Мео се запознава с групата Рено. Той встъпи в длъжност на 1 юли и оглежда всички подразделения на компанията, едно от които е отборът от Формула 1. Планира в края на седмицата да дойде във Вири. Има дълъг списък с обекти за посещение и многобройни задачи предвид добре известната ситуация в Рено. Но направи обнадеждаващо заявление относно ролята на Формула 1 в преструктурирането и трансформацията на компанията. Сега разработва стратегия, в която автомобилният спорт има определена роля. Всичко това всява оптимизъм. Де Мео разбира Формула 1, мащаба на проблемите, нивото на съперниците и колко време е необходимо за изграждането на успешен отбор“, каза Абитебул.
Представянето на Рено в Барселона, където Де Мео лично наблюдаваше работата на тима, не бе добро. Даниел Рикиардо и Естебан Окон не стигнаха Q3, а в състезанието не взеха точки, финиширайки на обиколка зад победителя Люис Хамилтън с Мерцедес. Абитебул е категоричен, че в екипа са наясно какво не им достига на писта.
„Ние имаме напредък с колата, но не е толкова бърза на писти, изискващи по-високо ниво на аеропритискане. На такива, където е нужно по-малко, вървим по-добре. Така беше на Силвърстоун, надявам се да е така на Спа и Монца. Знаем какво не ни достига. Увеличихме аеропритискането в сравнение с миналия сезон, но недостатъчно“, обясни Абитебул.
„Трябва да подобри и скоростта си. Нямаме извинение защо не сме постигнали онова, което се удаде на Макларън или дори Алфа Таури. В момента изясняваме какви последствия би могла да има за нас забраната на квалификационни режими. Тя е свързана с контрола на ФИА над екипите, но на федерацията й е все по-трудно в тази игра на котка и мишка с отборите. Съблюдаващият за спазване на правилата трябва да има достатъчно данни, за да е уверен, че всичко съответства на регламента. Заради това и искат да забранят специалните режими.“
Абитебул заяви, че всички тимове имат подобни настройки, така че всеки ще загуби някаква скорост в квалификациите. И той като Хелмут Марко обаче е на мнение, че Мерцедес няма да пострада твърде много по отношение на мощността.
„От време на време се забавлявам с представянето на фактите. Напоследък има много противоречия. Освен това не ми допада, когато нещо в техническия регламент се премахва. Считам, че във Формула 1 всички се стремим към съвършенство. Обсъжданите режими на задвижващите системи предизвикват възхищение от проявената инженерна мисъл. Да видим дали ще спечелим нещо в спортен план“, допълни той.
You’ve seen us post about “Pack Up” from time to time, but what actually happens on Sundays after the chequered flag? From the moment it is waved, to the last truck leaving, we put everything away in just about 6 hours!#RSspirit pic.twitter.com/rqya0gCqjS
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) August 17, 2020