Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Абитебул е убеден в подкрепата на новия CEO на Рено за F1...

Абитебул е убеден в подкрепата на новия CEO на Рено за F1 екипа на компанията

1095
0
Лука де Мео, Сирил Абитебул
Лука де Мео и Сирил Абитебул; снимка: Рено

Сирил Абитебул е убеден в подкрепата на новия главен изпълнителен директор на Рено Лука де Мео. 53-годишният италианец отскоро зае тази длъжност и проучва дейността на компанията, включително отбора във Формула 1.

„Лука де Мео се запознава с групата Рено. Той встъпи в длъжност на 1 юли и оглежда всички подразделения на компанията, едно от които е отборът от Формула 1. Планира в края на седмицата да дойде във Вири. Има дълъг списък с обекти за посещение и многобройни задачи предвид добре известната ситуация в Рено. Но направи обнадеждаващо заявление относно ролята на Формула 1 в преструктурирането и трансформацията на компанията. Сега разработва стратегия, в която автомобилният спорт има определена роля. Всичко това всява оптимизъм. Де Мео разбира Формула 1, мащаба на проблемите, нивото на съперниците и колко време е необходимо за изграждането на успешен отбор“, каза Абитебул.

Представянето на Рено в Барселона, където Де Мео лично наблюдаваше работата на тима, не бе добро. Даниел Рикиардо и Естебан Окон не стигнаха Q3, а в състезанието не взеха точки, финиширайки на обиколка зад победителя Люис Хамилтън с Мерцедес. Абитебул е категоричен, че в екипа са наясно какво не им достига на писта.

„Ние имаме напредък с колата, но не е толкова бърза на писти, изискващи по-високо ниво на аеропритискане. На такива, където е нужно по-малко, вървим по-добре. Така беше на Силвърстоун, надявам се да е така на Спа и Монца. Знаем какво не ни достига. Увеличихме аеропритискането в сравнение с миналия сезон, но недостатъчно“, обясни Абитебул.

„Трябва да подобри и скоростта си. Нямаме извинение защо не сме постигнали онова, което се удаде на Макларън или дори Алфа Таури. В момента изясняваме какви последствия би могла да има за нас забраната на квалификационни режими. Тя е свързана с контрола на ФИА над екипите, но на федерацията й е все по-трудно в тази игра на котка и мишка с отборите. Съблюдаващият за спазване на правилата трябва да има достатъчно данни, за да е уверен, че всичко съответства на регламента. Заради това и искат да забранят специалните режими.“

Абитебул заяви, че всички тимове имат подобни настройки, така че всеки ще загуби някаква скорост в квалификациите. И той като Хелмут Марко обаче е на мнение, че Мерцедес няма да пострада твърде много по отношение на мощността.

„От време на време се забавлявам с представянето на фактите. Напоследък има много противоречия. Освен това не ми допада, когато нещо в техническия регламент се премахва. Считам, че във Формула 1 всички се стремим към съвършенство. Обсъжданите режими на задвижващите системи предизвикват възхищение от проявената инженерна мисъл. Да видим дали ще спечелим нещо в спортен план“, допълни той.