Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън спечели Гран при на Испания, Верстапен с пети пореден подиум

Хамилтън спечели Гран при на Испания, Верстапен с пети пореден подиум

3522
0
Люис Хамилтън
снимка: Мерцедес

Люис Хамилтън спечели Гран при на Испания. Макс Верстапен бе 2-и на над 20 секунди зад пилота на Мерцедес. Валтери Ботас остана 3-и след като загуби 2 позиции на старта, но успя да направи най-бърза обиколка и нов рекорд на трасето. Строл и Перес завършиха съответно 4-и и 5-и.

Температурата на въздуха по време на състезанието бе 30 градуса, а тази на пистата 49. Риска от превалявания бе 20%.

Всички пилоти в топ 10 стартираха със софт, а по-голямата част от тези, които имаха право на избор стартираха с медиум, с изключение на Квят, Магнусен и Ръсел.

Люис Хамилтън направи добър старт и запази лидерската позиция. Верстапен и Строл успяха да изпреварят Ботас. Канадецът се възползва от слипстрийма на пилота на Мерцедес и спечели две позиции на старта. Перес бе 5-и в края на първата обиколка. Две позиции загуби и Ландо Норис, който бе 10-и след първия тур, а Пиер Гасли се изкачи до 8-о място.

4 обиколки след началото, Хамилтън водеше пред Верстапен с 1.4 секунди. Валтери успя да изпревари Строл една обиколка по-късно, а Макс направи нов най-бърз тур.

Макс бе предупреден по радиото, че разликата между него и Люис намалява. Нидерландецът пък отговори, че пилота на Мерцедес кара прекалено бавно. Междувременно, Валтери започна да намалява разликата между себе си и Верстапен.

Серхио Перес попита за състоянието на гумите си в 8-а обиколка, на което му бе отговорено, че трябва да ги съхранява. Алекс Албон, обаче, започна да притиска пилота на Рейсинг Пойнт, тъй като влезе в неговия DRS.

Ботас бе предупреден за силен вятър в последния сектор. В 11-а обиколка по радиото му бе съобщено, че към този момент гумите му са добре. Малко по-късно пък Макс се оплака, че неговите не се усещат по най-добрия начин.

Хамилтън, междувременно, увеличи предимството си до над 3 секунди, след като направи серия от най-бързи обиколки.

Алекс Албон бе първия пилот, който спря за нови гуми в 18-а обиколка.

Той сложи най-твърдия комплект на Пирели. Разликата между първите двама към този момент бе над 6 секунди и постоянно се увеличаваше. Макс се оплака многократно, че нищо не е останало от гумите му и че губи прекалено много време заради това.

Пилотът на Ред Бул спря в 22-та обиколка за нови гуми медиум. Стопът бе направен за 1.9 секунди и Макс успя да излезе точно пред 4-я към момента, Ланс Строл. Хамилтън и Ботас спряха 2 обиколки по-късно за същите гуми. Люис загуби 4.3 секунди в своя стоп, заради бавно поставяне на задна лява гума, но все пак излезе малко над 4 секунди пред Макс.

Ланс Строл спря в 28-а обиколка за медиум. Той излезе пред Окон И Албон. Пилотът на Ред Бул, който сложи най-твърдите гуми 10 обиколки по-рано, направи няколко страхотни изпреварвания, за да се изкачи до 10-а позиция към момента.

Няколко обиколки по-късно в бокса влязоха и Перес, Льоклер и Фетел. Така Даниел Рикиардо се изкачи до 4-о място, като той, Естебан Окон и Ромен Грожан бяха единствените към този момент, които не бяха сменили гумите си.

Перес успя да изпревари съотборника си няколко обиколки по-късно.

В 34-а обиколка, Макс Верстапен отбеляза, че има тъмни облаци над пистата в 4-и завой. Рискът от превалявания, обявен преди началото на състезанието, бе 20%. Фетел бе предупреден по радиото, че ще завали около 50-та обиколка.

Шарл Льоклер се завъртя в края на 38-а обиколка и остана неподвижен на пистата дълго време, преди да успее да потегли отново. Той се завърна в състезанието на 20-а позиция.

Малко по-късно, Макс бе инструктиран да спре да пази гумите си и да започне да натиска. Към момента той се намираше на около 9 секунди зад Хамилтън и на 1.8 секунди пред Валтери. Обиколка след това, Албон спря и смени твърдите гуми за медиум. Малко по-късно Макс направи същото, като стопът му отново бе изключително бърз.

Шарл Льоклер пък се отказа от състезанието.

Кими Райконен официално стана пилотът с най-много обиколки във Формула 1.

Люис Хамилтън направи най-бърза обиколка за 1:21.539 в 46-я тур от надпреварата. Той продължи да увеличава преднината си пред Валтери и Макс, докато нидерландецът се намиаше в трафик.

По това време стана и ясно, че Льоклер се е отказал поради електрически проблем с двигателя.

Валтери спря в 49-а обиколка за използвани гуми софт, а Хамилтън направи същото две обиколки по-късно, но сложи медиум. Той излезе като лидер с 11 секунди пред Макс. Валтери пък бе 3-ти.

Малко по-късно бе обявено, че Перес, който към момента бе 4-и, ще бъде разследван за игнориране на сините флагове.

Себастиан Фетел реши, че ще опита да кара до края с най-меките гуми, с които вече бе направил 23 обиколки при оставащи 12. Той бе 5-и към момента, а стюардите наказаха Перес с 5 секунди. По това време той бе точно с толкова пред Себастиан. Малко по-късно Данил Квят получи същото наказание.

Валтери, междувременно, продължи да губи време от Макс, макар че караше с по-меки гуми.

Строл изпревари Фетел в 57-а обиколка и се изкачи до пета позиция. Карлос Сайнц направи същото 3 обиколки по-късно.

В 61-а обиколка Хамилтън премина през останки, които останаха от Ромен Грожан след преминаването му през бордюра. Малко по-късно той направи най-бърза обиколка, която бе подобрена от Валтери. Той я направи за 1:19.750 и взе малко над 2 секунди на Макс Верстапен.

Валтери спря обиколка по-късна за нови гуми медиум.

Хамилтън задържа първата си позиция до края, а Макс остана на над 20 секунди зад него. Валтери Ботас успя да направи най-бърза обиколка с нов рекорд на трасето от 1:18.183. Себастиан Фетел удържа 7-то си място до края. Рейсинг Пойнт завършиха 4- и 5-и като Строл бе пред Перес. Сайнц бе 6-и, Албон завърши 8-и, Гасли 9-и, а последен в точките влезе Ландо Норис.