Abt ще използва задвижващи системи на Лола/Ямаха от 2025 г. Германският отбор приключва взаимоотношенията си с Махиндра и ще работи с най-новия производител във Формула Е.
New era for @abtmotorsport 💪
The family-run German team will partner with Lola Cars and Yamaha Motor from Season 11.
— Formula E (@FIAFormulaE) April 11, 2024
Аbt се присъедини отново към решетката на Формула Е през 2023 г. Германският отбор се завърна на стартовата решетка в световния електрически шампионат след кратко отсъствие. Преди това Abt работеше с Ауди. Германският производител обаче се изтегли от Формула Е след края на сезон 2020-21.
Понастоящем Abt е подкрепян от Cupra и използва задвижващ агрегат на Махиндра. Партньорството между двете страни обаче не доведе до очакваните резултат. В резултат на това в началото на годината двете страни обявиха, че приключват сътрудничеството си в края на сезон 2023-24 във Формула Е
Оттогава Abt търсеше нов доставчик на задвижващи системи. Отборът беше близо до сделка с Порше, която обаче пропадна в последния момент. В крайна сметка отборът намери нов партньор в лицето на Лола. Същевременно Ямаха е основен технически сътрудник за разработване на задвижващи агрегати и софтуер. Двете компании обявиха влизането си във Формула Е в края на миналия месец.
Подготовката за участието на Лола и Ямаха е в ход. В двете страни работят по усъвършенстване на софтуера и провеждат хардуерни тестове на динамометричния стенд. Първият тест на пистата на задвижващия агрегат е насрочен за юни. Допълнителни актуализации, включително разкриване на титулярен партньор, допълнителни спонсори, структура и номенклатура на отбора, състав на пилотите и дизайн на автомобила, ще бъдат оповестени през следващите месеци.
„Световният шампионат на ФИА Формула Е е развълнуван да приветства Лола Карс и Ямаха Мотор в падока. Също така искаме да приветстваме Abt, с когото те вълнуващо пътуване заедно за дългоочакваната ера GEN3 Evo. Това партньорство означава техния ангажимент към иновациите и постиженията в света на електрическите състезания и развитието на електромобилите. Ние нетърпение ще очакваме да видим въздействието, което те ще окажат на пистата“, сподели главният директор на Формула Е Алберто Лонго.
„Радваме се, че намерихме двама известни партньори за нашето бъдеще във Формула Е. Разбира се, за един нов производител ще бъде голямо предизвикателство да влезе и да се утвърди в световен шампионат“, каза Томас Биермайер
„По време на дискусиите и преговорите през последните няколко месеца ясно усетихме колко квалифицирани, мотивирани и решителни са Лола и Ямаха, за да направят този проект успешен. Това важи и за всеки член на нашия екип. Междувременно сме изцяло фокусирани върху настоящия сезон. Нашата цел е да постигнем възможно най-много спортни върхове през следващите седмици“, добави шефът на Team Abt.
„Радваме се, че си партнираме с ABT, тъй като въвеждаме технологията, която разработихме Ямаха, в световния шампионат на Формула Е. Вълнуващо е да работим с отбор, който има толкова много история и успехи в спорта. Работата със заводски програми е в основната на Abt. Опитът им във Формула Е ще ни даде решаващо предимство. Очакваме с нетърпение да развием взаимоотношенията си в рамките на електрическите състезателни серии и извън тях“, каза главният изпълнителен директор на Лола Карс Тим Бехтолсхаймер.
Big race weekend coming up for us 🤩 We will be heading to the Nürburgring Nordschleife for the 24h Qualifiers and to Misano for the next two rounds of this @FIAFormulaE season 👊#ABT #ABTCUPRAFE #24hNBR #FormulaE #RedBull #GivesYouWiiings #MisanoEPrix pic.twitter.com/yoUSDrlYi2
— ABT Motorsport (@abtmotorsport) April 11, 2024