Начало Formula E News Лола влиза във Формула Е заедно с Ямаха

Лола влиза във Формула Е заедно с Ямаха

176
0
Лола и Ямаха във Формула Е
снимка, Формула Е

Лола се завръща в света на автомобилните състезания. Легендарната моторспорт марка влиза във Формула Е през сезон 2024-25 заедно с Ямаха. Японците ще работят с Лола по създаването на електрическата задвижващата система.

Емблематичната и световноизвестна моторспорт марка има повече от 500 победи в различни шампионати. Сега Лола отваря нова глава в своята история, след като ще участва във Формула Е. Британците сключиха партньорство с Ямаха. То се състои в разработване и доставка на задвижващ агрегат за участие в първите в света изцяло електрически едноместни състезателни серии

Състезанията на писта са дълбоко заложени в ДНК-то на Лола Карс и Ямаха. Това ново технологично партньорство не само предоставя възможност за присъединяване към Световния шампионат на Формула Е, който преминава към платформата Gen3 Evo за сезон 2024/25, но и създава възможности в целия световен автомобилен спорт и в по-широкото пространство на транспорта с нулеви емисии.

Лола Карс е добре познато име в моторните спортове. През годините марката е постигнала успехи в множество категории. Тук се включват Индикар, 24-те часа на Льо Ман, F1, Кан-Ам, Формула 3000 и много други.

През 2012 г. британската компания изпада в несъстоятелност и престава да съществува. През 2022 г. британският бизнесмен Тил Бехтолсхаймер придобива името Лола и останалите активи на марката с цел да завръщане в света на моторните спортове.

След придобиването на Лола Карс, Бехтолсхаймер и екипът му развиват програмата си от новата глобална централа в Силвърстоун. Те надграждат наследството на най-успешния производител на клиентски състезателни автомобили за всички времена

„Развълнувани сме да потвърдим участието си във Формула Е. За нас това е нещо повече от възможност да върнем Лола на пистата, но и фантастична платформа за технологично развитие“, сподели Марк Престън.

„Лола Карс има богата история на успехи в областта на шаситата и аеродинамичния дизайн. Този проект ще ни позволи да създадем уникална електрифицирана платформа с фокус върху софтуера в нейната основа. Тя трябва да осигури основата за по-широките планове на Лола в определянето на бъдещето на технологиите в моторните спортове.“

„Партньорството е първият от няколко големи проекта, планирани за възстановяване на британската компания като лидер в индустрията на устойчивото инженерство и моторните спортове. Стратегически се фокусиране върху три области – електрификация, водород и устойчиви горива и материали“, добави моторспорт директорът на Лола Карс.

„Изключително сме развълнувани, че ще си партнираме с Ямаха в световния шампионат Формула Е. Да бъдем избрани от един от най-иновативните производители на оригинално оборудване в света за партньори по проект от такова значение е доказателство за калибъра на екипа, който изграждаме в Лола“, каза Бехтолсхаймер.

„Фокусът на този проект е насочен изцяло към технологичното развитие, в което Лола инвестира изцяло. Виждаме високоефективната електрическа задвижваща система с мощност 350 kW. Тя е основата на периметъра на производителя във Формула Е. Тя е и основополагаща технология с вълнуващи приложения в много форми на международния автомобилен спорт от най-висок клас през следващите години.“

Лола ще си партнира с Ямаха. Японският производител също се завръща в премиерните категории на автомобилните спортове след многогодишни условия. От Ямаха също имат известен опит в F1

„Ямаха Мотор Къмпани ускорява проучването и разработването на различни технологии, които допринасят за устойчивостта. Като технически партньор се надяваме да придобием по-напреднали технологии за управление на енергията чрез най-високото ниво на електрическите състезания във Формула Е. Споделяме и новата философия на Лола за устойчив автомобилен спорт. За нас е голямо удоволствие и чест да създадем това партньорство с тях“, заяви управляващият изпълнителен директор на Yamaha Motor co. ltd Хейджи Маруяма.