Техническият консултант на ФИА, Тони Пърнел, предупреди, че промените по правилата за аеродинамиката през 2009 година може и да не повлияят чак толкова на надпреварите.
Следващата година отборите ще трябва да оформят своите болиди по доста по-стриктни аеродинамични правила, насочени предимно към намаляването на аеродинамичното притискане и увеличаването на възможностите за изпреварване.
Колите ще бъдат с по-малки и по-високи задни крила, по-къс заден дифузьор, както и по-големи предни крила с регулируеми елементи. Благодарение на предните си крила пилотите ще могат да регулират притискането, докато карат зад други състезатели.
„Определено нещата засега са непредсказуеми” – каза Пърнел пред „Рейскар Енджиниъринг Мегъзин”. „Според мен колите ще имат доста повече сцепление, отколкото другите предвиждат, така че според мен болидите ще имат значително по-голямо притискане през 2009 година – около 70 или 80 % от нивата на миналата година – и вероятно новите аеродинамични правила ще повлияят малко на конкуренцията.”