Начало Дакар Ал-Атия спечели рали Мароко и защити титлата си в W2RC

Ал-Атия спечели рали Мароко и защити титлата си в W2RC

102
0
Насер Ал-Атия
Насер Ал-Атия, снимка A.S.O./J.Delfosse/DPPI

Насер Ал-Атия спечели рали Мароко. Катарецът донесе първи успех за Дачия в дебюта на марката в рали рейд състезанията. Благодарение на този успех Ал-Атия спечели за трети пореден път титлата в W2RC в категорията на автомобилите. Втори финишира Себастиен Льоб също с Дачия. Последното място на подиума зае Гийом де Мевиус с Мини.

Рали Мароко бе финалния кръг №5 от сезон 2024 в световния рали рейд шампионат на ФИА и ФИМ (W2RC). Състезанието се проведе на територията на кралството и минаваше през пустинята Сахара. Рали Мароко на практика е подготовка за пилотите и екипажите преди рали Дакар 2025

Днес беше ред на финалния пети етап от пустинната надпревара. Той беше с дължина от 273 км около Менгуб. След неговия край щеше да стане ясен изхода от борбата в различните категории на световния рали рейд шампионат.

Днес Ал-Атия контролираше темпото си и не натискаше твърде много. Катарецът спечели първия етап и оттогава караше доста предпазливо и не предприемаше сериозни рискове. Това в крайна сметка му помогна да спечели състезанието и шампионата благодарение на невероятната си последователност. Това беше трети пореден триумф за Ал-Атия в световния рали рейд шампионат. Катарецът също така записа седми успех в Мароко и първи с Дачия. Преди това Ал-Атия е печелил с Мини и Тойота.

Втори в рали Мароко 2024 остана Себастиен Льоб. Френският ветеран успя да навакса изоставането си в началото. Така Дачия записа мечтан дебют в рали рейд състезанията и окупира първите две места в подреждането. Сега марката се е насочила към рали Дакар. Състезанието ще се проведе в началото на следващата година.

Трети в рали Мароко остана Гийом де Мевиус. Белгиецът показа много силно темпо с новия автомобил на Мини и заслужено се качи на почетната стълбичка. За нещастие, съотборникът на Де Мевиус Герлен Шишери нямаше късмет в последния етап. Французинът получи повреда в своето Мини около 100 км след старта на последния специален етап.

Четвърти и пети финишираха миналогодишният победител Язид Ал-Раджи (Overdrive Тойота) и Сет Кинтеро (Тойота). Американецът спечели финалния етап на рали Мароко 2024. Шестото място остана за Мартин Прокоп с Форд, следван от представителят на по-ниската категория Ерик Гочал. Топ 10 допълниха Денис Кротов (Overdrive Тойота), Марек Гочал (Таурус) и Хуан Крус Якопини (Overdrive Тойота). Извън топ 10 останаха Лукаш Мораеш (Тойота), Жоао Ферейра (Мини) и Кристина Гутиерес (Дачия). От състезанието отпаднаха заводските пилоти на Форд Карлос Сайнц и Матиас Екстрьом.

Ал-Атия финишира на първа позиция в крайното класиране за сезон 2024 в W2RC. В челната петица влязоха още Ал-Раджи, Мораеш, Сайнц и Де Мевиус. При производителите Тойота записа трети пореден триумф след създаването на шампионата през 2022 г.

При моторите победата в рали Мароко отиде при Тоша Шарейна (Хонда), следван от съотборника си Адриан Ван Беверен и Рос Бранч. Пилотът на Hero обаче спечели титлата благодарение на невероятната си последователност. Зад него останаха Ван Беверен и Шарейна. Топ 5 допълниха Брабек и Корнехо. Хонда отново грабна трофея при производителите.