Начало Дакар Мораеш най-бърз във втория специален етап на рали Мароко

Мораеш най-бърз във втория специален етап на рали Мароко

16
0
Лукаш Мораеш
Лукаш Мораеш, снимка A.S.O./J.Delfosse/DPPI

Лукаш Мораеш беше най-бърз във втория специален етап на рали Мароко. Пилотът на Тойота записа време за около 3 часа и 5 мин. Втори на само 13 хилядни остана Насер Ал-Атия с Дачия, следван от съотборника си Себастиен Льоб.

Рали Мароко е финалния кръг №5 от сезон 2024 в световния рали рейд шампионат на ФИА и ФИМ (W2RC). Състезанието се провежда на територията на кралството и минава през пустинята Сахара. Рали Мароко служи и като подготовка за пилотите и екипажите преди рали Дакар, което ще се проведе в началото на 2025 г.

Днес се проведе втория от общо пет специални етапа на рали Мароко. Той беше дълъг 267 км и отново минаваше покрай град Загора, разположен в Атласките планини. Този път участниците минаваха повече през пустинята Сахара.

Днес станахме свидетели на невероятната битка между Мораеш и Ал-Атия. Двамата бивши съотборници си разменяха многократно позициите. Мораеш водеше през първата половина на етапа, плътно следван от Ал-Атия и неговата Дачия. Катарецът беше най-бърз в първия етап и се доближаваше до трета световна титла в шампионата.

Мораеш в крайна сметка успя да победи Ал-Атия в този етап и да добави важни точки в актива си. Третото място в отсечка №2 от рали Мароко отиде при Себастиен Льоб също с Дачия. Французинът имаше сериозни проблеми в първата отсечка и се надяваше да навакса възможно най-бързо изоставането си.

Четвърти и пети във втория етап от рали Мароко финишираха Гийом де Мевиус с Мини и Сет Кинтеро с Тойота. Шестото място отиде при победителя от пролога Герлен Шишери с Мини. Топ 10 допълниха Денис Кротов (Overdrive Тойота), Мартин Прокоп с Форд, представител от долната категория и Язид Ал-Раджи (Overdrive Тойота). По-назад останаха заводските пилоти на Форд Карлос Сайнц, Матиас Екстрьом и Нани Рома. Във временното класиране Ал-Атия води пред Де Мевиус и Мораеш.

При моторите етапната победа в рали Мароко отиде при Тоша Шарейна с Хонда. Втори и трети останаха Адриан Ван Беверен с Хонда и Даниел Сандърс с КТМ. Зад тях се наредиха Пабло Кентания (Хонда), Лусиано Бенавидес (КТМ), Брадли Кокс също с КТМ, Лоренцо Сантолино с Шерко, Хосе Игнасио Корнехо (Hero), Руи Гонсалвеш (Шерко) и Едгар Аредвол с КТМ. В общото класиране Шарейна води пред Кентания и Ван Беверен.