Начало Formula 1 News Албон най-бърз на мокрия Интерлагос, катастрофира в края на първата сесия

Албон най-бърз на мокрия Интерлагос, катастрофира в края на първата сесия

1995
0
дъжд, писта
снимка: Ред Бул Контентпуул

Алекс Албон оглави класирането в първата свободна тренировка преди Гран при на Бразилия, предпоследен кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2019 г. Пистата Интерлагос бе мокра през цялата сесия, като чак към края се появи изсъхваща траектория. Пилотът на Ред Бул катастрофира в края и се удари, при което пострада предна дясна част на колата. Втори и трети в подреждането бяха Валтери Ботас (Мерцедес) и Себастиан Фетел (Ферари).

Над Интерлагос валеше сериозно преди началото на сесията. Бернд Майлендър провери трасето с колата за сигурност. Температурата на въздуха бе 17 градуса, тази на пистата – 21. Имаше дори предположения, че тренировката няма да започне в предварително обявения час, тъй като валежът продължаваше да се излива над трасето.

Часовникът все пак започна да отброява 90 минути, а 3 минути след това Себастиан Фетел излезе на трасето. Пилотът на Ферари направи една опознавателна обиколка, последван от съотборника си Шарл Льоклер. Себастиан премина през питлейна и започна втори тур. Съекипникът му пък вече знае, че ще стартира от значително по-задна позиция, независимо от резултата си в квалификацията заради наказание за сменена задвижваща система. На трасето се появиха и пилотите на Алфа Ромео Кими Райконен и Антонио Джовинаци.

Четвърт час след началото Ромен Грожан и Пиер Гасли също се появиха на пистата, Никола Латифи се подготвяше да излезе. Последваха ги още пилоти, сред които и Валтери Ботас, докато съотборникът му Люис Хамилтън се подготвяше да се качи в колата си.

Карлос Сайнц пръв записа време в сесията – 1:23.689 мин

От Мерцедес попитаха Ботас време ли е вече за гуми интермедия. „Мисля, че сме доста близо“, отговори финландецът. Междувременно Сайнц свали постижението си до 1:22.149.

След 30 минути само пилотите на Ред Бул и Хамилтън нямаха опознавателни обиколки. Льоклер започна бърз тур и записа 1:21.971, след това свали до 1:21.259. Хамилтън излезе в 36-ата минута от сесията, като сложи гуми интермедия. Със същия тип бе и Макс Верстапен, а и Льоклер реши да направи опит с тях. Пилотът на Ферари бе значително по-бърз с интермедиите – 1:17.285 мин.

Фетел се доближи на 0,459 сек от съотборника си. Трети бе Нико Хюлкенберг – на 0,614 сек, като всички вече бяха с гуми интермедия. Температурата на трасето се бе вдигнала до 25 градуса в средата на тренировката.

Себастиан продължи серията си и изпревари Льоклер с 0,244 сек (1:17.041 мин)

Сайнц излезе трети, на 0,745 сек от немския пилот на Скудерията. Даниел Рикиардо съобщи на Рено, че гумите му се рушат, което означаваше, че пистата бе започнала изсъхва по използваната от пилотите траектория.

Близо половин час преди карирания флаг Ботас записа първи бърз тур в тренировката. Той оглави класирането с 1:16.693 мин.

Работата продължаваше, но все така без особено натоварване, тъй като според прогнозите условията през останалата част от уикенда няма да са същите като петъчните. 17 минути преди края на сесията Алекс Албон излезе начело – 1:16.399 мин. Верстапен наблюдаваше ставащото на пистата от бокса и като че ли нямаше намерение да излиза на трасето. Холандският пилот на Ред Бул нямаше време, както и Грожан, Серхио Перес и Хамилтън. Албон подобри собственото си постижение – 1:16.142 мин.

В самия край на тренировката Верстапен все пак излезе на пистата. Малко след това изтърва колата си и се завъртя, но не се удари никъде. „Пистата все още е хлъзгава“, каза Макс по радиото. През това време Албон обаче се удари в предпазна стена по-малко от три минути преди карирания флаг, след като бе сложил софт.

Рейс контролът даде края на тренировката, в която Албон остана пръв в класирането. Следваха Ботас, Фетел, Льоклер, Сайнц, Хюлкенберг. Топ 10 допълниха Рикиардо, Гасли, Квят и Норис.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter