Алекс Албон заяви, че вчерашната надпревара на Спа е била една от най-добрите в неговата кариера. Пилотът на Уилямс се представяше доста добре през целия уикенд в Белгия. 26-годишният състезател от тайландски произход направи най-силната си квалификация от началото на сезона след като даде девето време и се придвижи с две позиции напред заради наказанията на Льоклер и Верстапен.
Албон загуби позиция на старта, но се възползва от отпадането на Хамилтън и задържа седмото място до първите спирания бокса. Пилотът на Уилямс реши да заложи на стратегия с две спирания и използване на гуми медиум-хард.
В заключителната фаза от състезанието на Спа, Албон управляваше гумите си и образува зад себе си DRS влакче. В него участваха Строл (Астън Мартин), Норис (Макларън), Цунода (Алфа Таури), Жу (Алфа Ромео) и Рикиардо (Макларън).Все пак той запази позицията си и донесе още една точка на намиращия се в криза отбор на Уилямс.
Alex Albon. Racer. Point scorer. Train driver 🚂#WeAreWilliams #BelgiumGP pic.twitter.com/96O8jHl14l
— Williams Racing (@WilliamsRacing) August 28, 2022
„Беше сложно. След старта си казах, че състезанието ще е много дълго. Още по време на обиколките до стартовата решетка усетих, че деградацията на смесите на Пирели ще бъде наистина висока“, сподели Албон.
„Беше невероятно да усетя как температурата на пистата кара гумите да се борят още повече. В Пирели имат много висок лимит на минималното налягане. То наистина не ни подхожда с настройките за притискане, които имахме в автомобила на Уилямс“
„Във втория сектор имаше много управление на гумите. В същото време до края на състезанието не можех да допускам много грешки и в крайна сметка задържах 10-тото място.“
Албон все пак стигна до топ 10 и бе много радостен да види карирания флаг. Това бе едва трето влизане за пилота на Уилямс в зоната на точките след състезанията в Австралия и Маями.
„Надпреварата на Спа е една от най-добрите в кариерата ми. Бях под огромно напрежение в последния стинт. Просто бях фокусиран и не допуснах никакви грешки, тъй като веднага щях да бъде изпреварен. Добрата топ скорост ми помогна в зоните за използване на DRS. В крайна сметка се радвах да видя карирания флаг.“
Албон вярва, че колоната от автомобили зад него всъщност му е помогнала.
„Колкото повече виждах, толкова по-добре се чувствах, защото си казвах: „Формира се влакче. Това е хубаво и означава, че всеки има малко натиск върху себе си“, обясни пилотът на Уилямс.
„Когато зад вас има само един болид, той може да си позволи да се доближава, отдалечава и прави различни маневри. Но когато има така нареченото „влакче“, всички трябва да следват скоростта и не могат да си позволят да охладят гумите, спирачките или каквото и да е друго.“
„Така че да, когато видях влака, си казах: „Да, добре, заповядайте.“
Албон най-накрая прекъсна лошата серия за Уилямс, започнала от Барселона.
„Разбира се, имахме добри състезания най-вече в Мелбърн и Маями. Смятам, че вчера имахме същата стратегия като всички останали. Не можехме да бъдем толкова креативни, защото деградацията беше висока.“
„Може би това не беше най-доброто ми състезание. Имах чувството, че е така, като се има предвид с какво разполагахме. Спечелването на само една точка е равносилно на подиум. Това десето място страхотно за всички в отбора. Това е позитивната енергия, която трябва да вземем със себе си в следващите няколко състезания“, допълни Алекс Албон.
Другият пилот на Уилямс Николас Латифи остана на последна позиция след като се удари с Валтери Ботас във втората от общо 44 обиколки.
mood rn: pic.twitter.com/ubCP0odsHv
— Williams Racing (@WilliamsRacing) August 28, 2022