Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Албон: Никога не съм чувствал, че мястото ми не е във Формула...

Албон: Никога не съм чувствал, че мястото ми не е във Формула 1

666
0
Александър Албон, Уилямс
Александър Албон, снимка Уилямс

Александър Албон коментира кариерата си във Формула 1 до този момент. Пилотът на Уилямс призна, че е изпитвал големи затруднения по време на предстоя си в Ред Бул. Албон също така „никога не е чувствал, че мястото му не е в световния шампионат“.

Пътят на Албон към F1 не е никак лесен. Англо-тайландският се озова в световния шампионат през 2019 . Първоначално той трябваше да кара във Формула Е с тогавашния тим на Дамс и Рено. В крайна сметка обаче той бе изненадващо обявен като пилот на Торо Росо заедно с Данил Квят

В средата на първата му кампания в F1 Албон получи изненадващо повишение и премина в Ред Бул. Неговото място в Торо Росо пък бе заето от Пиер Гасли. Това бе втора размяна на пилоти от страна австрийската компания за последните няколко години.

Албон остана в Ред Бул и през 2020 г. Англо-тайландският състезател записа една изключително трудна кампания. Албон се качи два пъти на подиума. За нещастие, той не успя да оправдае огромните очаквания на ръководството на Ред Бул. Затова в крайна сметка младият пилот бе понижен в ролята на резервен пилот, докато на неговото място дойде Серхио Перес.

27-годишният състезател прекара 2021 г. настрани от F1. През това време той се състезаваше в DTM и помагаше в работата на Ред Бул в избрани състезателни уикенди. Разбира се, мечтата на Албон беше да се върне на стартовата решетка възможно по-скоро.

Албон успя да се върне в F1 през 2022-ра, след като подписа с Уилямс. Няколко месеца по-късно той подписа нов договор с тима от Гроув, според който ще остане поне още една година.

Въпреки че не разполагаше с добър автомобил, Албон се справи с това ограничение. Англо-тайландският състезател демонстрирайки уменията си и извличаше максимума от своята машина. Така той постигна резултати, които спечелиха уважението на колегите му и повишиха акциите му в падока.

Именно Албон помогна на Уилямс да си осигури седмо място в Шампионата на конструкторите през 2023 г. Британският отбор изпревари Алфа Таури, Алфа Ромео и Хаас. Силните резултати също така го позиционираха като една от най-важните фигури в пазара на пилоти през тази година.

Албон приема похвалите, които му се отправят последно време. В същото време той ги намира за странни, тъй като не си спомня някога да се е чувствал добре в F1

„Разбирам го. Разбирам защо това се случва“, каза Албон. „Когато погледна кариерата си, имах много добра първа година, която в известен смисъл ме издигна твърде бързо. През 2020 г. обаче малко неопитен и уязвим.“

„После имах една година почивка и получих втората си възможност отново в Уилямс. Никога не съм чувствал, че мястото ми не е във Формула 1“, продължи пилотът на Уилямс.  „Чувствам, че с укрепването на увереността ми и с натрупването на повече опит успях наистина да покажа на какво съм способен.“

„Мисля, че няма такова нещо като добър пилот в лош отбор. По същата причина обичам да споменавам Оскар [Пиастри] и Ландо [Норис]. Двамата имаха фантастични сезони. Но ако не бяха получили този ъпгрейд [от Макларън] в средата на сезона, не съм сигурен, че щеше да се говори толкова много за тях.“

„При нас е същото, но в по-малък мащаб. Миналата година имах фантастични състезания, но финиширах 16-ти. Никой обаче никой нямаше да говори за това, защото щеше да е просто P16 и на практика в средата на нищото.“

„Миналата година всяко мое добро състезание беше в топ 10 и за него се говореше много повече. Затова акциите естествено стават по-големи. Но това е F1. Там винаги трябва да си на правилното място в правилния момент“, каза още Албон.

Албон обяснява подобреното си представяне и постоянство през 2023 г. по-скоро с по-голямо чувство за комфорт и опит, отколкото със значително повишаване на чистата скорост.

„Мисля, че в някои отношения това е даденост. Имам повече обиколки зад гърба си, както и още една година с отбора“, обясни пилотът на Уилямс.

„Не мисля, че чистата скорост се е променила толкова. Все пак успях да накарам колата да ми пасне и да я използвам. Чувствах, че всеки уикенд имам все повече комфорт в автомобила. Знам от какво се нуждае колата, за да бъде бърза. Всичко просто сякаш се свързваше по-лесно. Поради това е по-лесно да изпълнявам и състезанията и да не допускам грешки. Мисля, че това беше най-добрата ми година изобщо в F1“, завърши Александър Албон.