Александър Албон изкара още един много тежък състезателен уикенд от началото на тази година. Пилотът на Уилямс не завърши надпреварата на пистата Имола и се сблъска с доста проблеми. Така той продължава да търси първи точки за сезон 2024 в F1. Същевременно съотборникът му Логан Сарджънт отново остана далеч от топ 10.
Албон намери място в Q2 и даде 14-то време. Англо-тайландският състезател се надяваше да напредне и да се бори за местата в дъното на топ 10. За съжаление, нещата за него се усложниха още в началото на надпреварата.
Пилотът на Уилямс направи питстоп още в осмата обиколка от вчерашната Гран при. После той се върна на трасето и започна да се движи с много бавна скорост. Стана ясно, че причината за това нещо е недобре закрепена гума. Бавното движение на неговия болид обаче не накара рейс контрола да забави темпото и да обяви виртуална кола за сигурност
Албон се върна на много бавен ход в бокса и направи допълнително спиране. После той се движеше с нормално темпо, но вече беше затворен с обиколка от лидера Макс Верстапен.
По-късно Албон получи наказание стоп/гоу заради нарушаване на член 34.14d от спортния правилник на F1. Той регламентира отборите да пускат автомобили в опасно състояние по време на състезание. Това на практика сложи край на надеждите му за силен резултат. 10 тура преди финала болидът на Албон беше прибран в бокса. Така той отново си тръгна с празни ръце и продължи негативната си серия.
„Не го усетих при влизането в бокса. Веднага щом свалих ограничителя, се появи вибрация и разбрах, че нещо не е наред“, каза Албон.
На въпроса дали е почувствал, че е безопасно да се върне с разхлабеното колело, Албон потвърди, че това е така. Пилотът на Уилямс е видял, че колелото все още е било прикрепено към неговата кола.
„Когато завивах, можеше да се види, че гумата няма да падне. Тя стигаше само до една точка и спираше. Можех да видя, че е съвсем безопасно. Имаше само около 10 мм движение на гумата.“
Албон също така заяви, че „разбира защо е получил наказанието“. Той обаче избегна санкция за това, че е продължил да се движи с разхлабеното колело.
„Въпреки че денят е малко болезнен, не всичко е толкова мрачно. Имаме план“, продължи пилотът на Уилямс. „Нашите съперници не спечелиха огромен брой точки, така че не сме изостанали твърде много и все още можем да наваксаме.“
„На този етап преди една година имахме само една точка, така че сме в подобна позиция. Сега не ни предстои толкова голямо обновяване. Фокусът ни е върху свалянето на теглото от автомобила. Разбира се, ще се стремим да внесем малки подобрения. Ще вземем поуките, които можем и ще преместим фокуса си към Монако“, завърши Александър Албон. Миналата седмица той подписа нов многогодишен договор с Уилямс и ще остане част от тима поне до края на 2026 г.
Другият пилот на Уилямс Логан Сарджънт потегли последен на решетката. Младият американец финишира 17-ти и беше затворен с обиколка от Верстапен
„Беше малко трудно. Тук има много малко изпреварвания, заради което засядаш в DRS влакове. Също така има много мръсен въздух, което затруднява поддържането на гумите на добро място. Във втория стинт имах много сини флагове, така че започнах да губя още повече време“, каза Сарджънт.
„Ако погледнете прозорците, които имахме при чист въздух, тп представянето не беше лошо спрямо болидите около нас, така че това е положително. Нямам много какво да кажа за състезанието, освен че се опитах да стоя в чист въздух и да правя по-добри обиколки“, добави пилотът на Уилямс.
Not the Sunday we were hoping for 😔 pic.twitter.com/Us8s9jcVHq
— Williams Racing (@WilliamsRacing) May 19, 2024