Начало Избрани Албон: Все още поддържам чудесни отношения с Ред Бул

Албон: Все още поддържам чудесни отношения с Ред Бул

562
0
Алекс Албон, Уилямс
Алекс Албон, снимка Уилямс

Алекс Албон разказа за момента, в който е загубил мечтаната работа във Формула 1 в края на сезон 2020. Тогава пилотът на Уилямс е разбрал за понижението си в екипа на Ред Бул.

26-годишният англо-тайландски пилот дебютира във F1 с екипа на Торо Росо в Гран при на Австралия през 2019 г. След това бе повишен в Ред Бул. Албон застана редом до Макс Верстапен след края лятната пауза. Размяната включваше връщане на Гасли в тима от Фаенца.

В края на 2020 г. обаче мениджърите на отбора Кристиан Хорнер и Хелмут Марко решиха да се откажат от Албон в полза на по-опитния Серхио Перес, чието партньорство с Верстапен наистина се оказа по-успешно.

„Това наистина ме уби. Просто беше ужасно“, каза Албон в подкаста Beyond The Grid. „Понижението ми бе доста късно. Мисля, че случи през декември 2020 г.“

„Те все още вярваха в мен и ми се доверяваха, както Кристиан и Хелмут, така и всички в тима. Все още поддържам чудесни отношения с Ред Бул.“

„Но от моя страна ситуацията беше повече или по-малко така: „Искам да бъда във Формула 1. Имам чувството, че съм най-гладният шофьор, когото познавам. Отсега нататък как ще мога да се върна в шампионата?“

Албон прекара една година настрани, работейки като тест пилот, както и в симулатора на Ред Бул. Също така караше автомобил на Ферари в DTM. Сега той се завърна на стартовата решетка с екипа на Уилямс, заменяйки своя добър приятел Джордж Ръсел. Британецът премина в Мерцедес след края на сезон 2021.

„Беше доста интересно да се отдръпна от светлините на прожекторите, както и от падока. По този начин успях да погледна на нещата от различна перспектива.“

„Просто слушах Макс и Чеко. В допълнение винаги се вслушвах в техните инженери.“

„Автомобилът се движеше по-бързо от очакваното. Макс говореше за това колко по-стабилна е задната част на болида, за разлика от 2020 г.“

„Понякога малко боли, защото в същия момент си казваш: „Това е страхотно, чувствам се сякаш съм допринесъл за това.““

Албон заяви, че главният дизайнер на отбора Ейдриън Нюи е бил сред тези, които открито са признали приноса му за разработването на автомобила, който изведе Верстапен до миналогодишната титла при пилотите.

„Хора като Ейдриън ми отдадоха голяма заслуга за това. Не искам да кажа, че съм помогнал кой знае колко. От друга имах чувството, че съм допринесъл за титлата на Макс“, каза той.

Откакто се премести в Уилямс, Албон успешно спечели първата точка на британския екип за 2022 г. Състезателят от  тайландски произход финишира на десето място в Мелбърн, въпреки че стартира дъното на стартовата решетка. Той направи зашеметяващите 57 обиколки с неконкурентния автомобил на Уилямс FW44 преди да влезе в бокса във финалния тур на надпреварата в Мелбърн.

После съвсем малко не му достигна, за да спечели още една точка за Уилямс в Гран при на Емилия Романя. Албон завърши на 11-то място в много трудните условия на пистата Имола.

Наистина съм доволен от резултата. Възползвахме се максимално от възможностите и изпреварихме няколко автомобила на пистата. Болидът на Уилямс разполагаше с добро темпо.“

Жалко, че не успях да спечеля още точки за Уилямс. Възползвахме се от възможностите, които ни бяха предоставени. Сега правим нещата по различен начин и показваме, че можем да се борим на по-високо ниво, въпреки че не разполагаме с най-бързия автомобил“, заключи Алекс Албон.