Home MotoGP Алекс Маркес не мисли за заводско място в Дукати през 2027 г.

Алекс Маркес не мисли за заводско място в Дукати през 2027 г.

Алекс Маркес
Алекс Маркес, снимка: Грезини

Алекс Маркес не мисли за заводско място в Дукати през 2027 г. Испанецът заяви, че наличието на настояща спецификация на мотора догодина ще бъде важно за оценяване на собственото му представяне. Алекс Маркес също така разказа за трудния път, който трябваше да измине откакто премина в MotoGP.

Алекс Маркес смята, че карането на настояща спецификация на мотора на Дукати ще послужи като тест за собствените му резултати в MotoGP догодина. 29-годишният пилот не мисли за преминаване в заводския отбор през 2027 г.

Догодина Дукати отново ще увеличи броя на мотоциклетите с настояща спецификация. В момента те са три, карани от заводските пилоти Марк Маркес и Франческо Баная, както и от Фабио Ди Джанантони от тима на VR46. В същото време пилотите на Грезини и Франко Морбидели използват машини от 2024 г.  Догодина Алекс Маркес също ще разполага с настояща версия на модела Десмоседичи

Алекс Маркес се присъедини към отбора на Грезини през 2023 г. Оттогава той винаги кара едногодишни мотоциклети на Дукати. Този сезон той направи крачка напред, записвайки първата си победа в MotoGP на Херес. След това той спечели състезанията в Каталуния и Малайзия. Това на практика бетонира втората му позиция в общото класиране два кръга преди финала.

Испанецът е потенциален кандидат за заводския пилот на Дукати през  2027 г.. Преминаването към Демоседичи GP26 позволява на марката от Болоня да сравни директно скоростта му с тази на другите пилоти с тази спецификация.

Въпреки това той заяви, че не счита сезон 2026 като тест за оценка, а за възможност да покаже таланта си на най-добрия мотоциклет, който е на разположение.

„Не, не го виждам по този начин [като оценка]. Виждам го по-скоро като тест за себе си. Става въпрос да извлечеш максимума от екипа си, за да няма съмнение какво би могло да се случи [с най-новия мотоциклет]“, заяви Алекс Маркес на пресконференция в Мадрид. „Честно казано, това не ме прави по-нервен, а по-скоро ми дава спокойствие.“

Алекс Маркес се присъедини към MotoGP през 2020 г. Преди това той стана шампион в Moto2 (2019 г.) и Moto3 (2014 г.) Испанецът разказа за трудния път, който имаше през първите няколко сезона в кралския клас. От 2020 до края на 2022-ра Маркес караше машини на Хонда и често беше в по-задната част на полето. Единствените му по-силни резултати бяха два подиума през 2020 г.

„Пътят ми в MotoGP не беше лесен. Започнах през 2020 г. по наистина добър начин с две подиума и като новобранец в Хонда. По-късно преминах в LCR и там страдах в продължение на две години. През 2023 г. бях почти като у дома си.“

„Просто късмет или нещо подобно ми даде възможност да се присъединя към Грезини [след LCR]. Поради тази причина това е наистина специално.“

Алекс Маркес призна, че е първият от „губещите.“ Но според него усещането е различно, когато шампион е неговият брат Марк.

„Аз съм втори и съм първият от губещите. Но победителят е брат ми, така че е по различен начин и с различно усещане.“

„Беше перфектно. Специално е и поради начина, по който стигнахме дотук. Поради тази причина това е наистина добро второ място.“

След като си осигури второто място, следващата цел на Алекс Маркес трябва да бъде да се бори за титлата през 2026 г. За да постигне тази цел, той ще трябва да победи Марк, което няма да бъде лесно.

„Никога няма да кажа, че Марк е непобедим, но е много трудно. Натискът, който ти оказва, винаги те тласка до крайност от първата обиколка в петък. Трудно е да се приеме. Най-трудното е да имаш неговата прецизност. Никой не е непобедим, но да го победиш в 22 състезания е много трудно“, заключи Алекс Маркес.