Жан Алези се изказа в подкрепа на настоящия ръководител на Ферари Фредерик Васьор. Бившият пилот от F1 вярва, че френският специалист може да изведе Скудерията обратно до върха и да постигне успехите от ерата на Михаел Шумахер.
Ферари се намира в дълга серия без спечелена титла. За последно италианският отбор стана шампион при пилотите с Кими Райконен през 2007 г. Последната титла при конструкторите дойде година по-късно. Оттогава Ферари няколко пъти беше близо до върха. За нещастие, Скудерията беше победена от отбори като Ред Бул и Мерцедес
Ферари участва в F1 още от 1950 г. През различните епохи Скудерията е имала периоди на възходи и падения. Най-дългата суша за тима е била повече от 20 години. В началото на новото хилядолетие Михаел Шумахер носи първа титла при пилотите за Ферари от 1979 г. насам. Преди това Скудерията печели няколко шампионата при конструкторите през 1982, 1983 и 1999 г.
От 2000 г. нататък настъпва най-успешния период за Ферари в F1. Италианският отбор печели всички шампиони до края на 2004 г. После „Черните кончета“ отстъпват два пъти на Рено, преди да се върнат на върха през сезон 2007. Следващата година Ферари печели купата при конструкторите, но губи тази при пилотите заради 1 точка.
През последните години Ферари преживя няколко трудни периода и направи редица структурни промени. От 2023 г. начело на тима от F1 застана Фредерик Васьор. Французинът прави всичко възможно, за да стабилизира тима и да отстрани всички проблеми. Под ръководството на Васьор тимът започна и набирането на технически персонал от други отбор. Последните нови попълнения са бившите кадри от Мерцедес Лоик Сера и Жером Д’амброзио.
Алези познава отлично Ферари. Французинът кара за Скудерията в периода 1991-1995 г и записа една победа. Той призна, че вижда лъч надежда за шампионските амбиции на тима под ръководството на Васьор
Алези подчертава изтъкна фокуса на Васьор върху изграждането на силна и последователна структура на отбора. Това е по подобие на стратегията, използвана от Жан Тод в края на 90-те години на миналия век.
Добре смазаната отборна машина е решаваща съставка за устойчив успех в шампионата. Алези предполага, че Васьор може би черпи вдъхновение от ерата на Шумахер и се стреми да повтори успешната формула, създадена от Тод. Тя включваше доминиращ пилот, но и много добре работещ отбор.
„Васьор може да върне Ферари на върха. Той се справя добре, за да осигури на тима повече постоянство“, каза Алези.
„Имам чувството, че той повтаря изключителната работа, която Жан Тод свърши, когато пристигна в Маранело. Тод изгради отбор, който впоследствие започна доминация в спорта благодарение на Шумахер.“
„Надявам се, че специалистите по от отдела за двигатели на отбора ще успеят да създадат конкурентен агрегат за новите правила, които ще влязат в сила през 2026-та“, добави бившият пилот на Ферари.
Васьор има принос за оставането на Шарл Льоклер. В началото на годината пилотът от Монако подписа нов договор, който ще го задържи в Маранело поне още три сезона. Френският специалист помогна и за привличането на Люис Хамилтън. Седемкратният световен шампион ще кара за Ферари от сезон 2025.
Алези добави, че Макларън също е постигнал сериозен напредък последно време. Според него, отборът от Уокинг и Скудерията продължат да напредват през този сезон и да притиска все повече Ред Бул.
„Не е само това. В календара има още шестнадесет старта. На мен ми се струва, че Ферари е във възход. А след това има и важен съюзник, който може да помогне да се победи Ред Бул. Говоря за Макларън“, каза Алези.
„Ферари вече спечели в Мелбърн с [Карлос] Сайнц и сега в Монако с Шарл [Льоклер]. Екипът ще намери тази мотивация, за да продължи да се справя добре.“
„Моето усещане е, че Ред Бул без Ейдриан Нюи е малко като оркестъра на Ла Скала без диригент. Няма нужда да добавяме нищо към това.“, завърши Жан Алези.
How close do you wanna get to a Ferrari?
Us: Yes pic.twitter.com/2PZKRoJ89S
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) June 3, 2024