Начало Избрани Алфа Ромео иска да запази пилотския си състав и през 2024 г.

Алфа Ромео иска да запази пилотския си състав и през 2024 г.

647
0
Гуаню Жу и Валтери Ботас, Алфа Ромео
Гуаню Жу и Валтери Ботас, снимка Алфа Ромео

Алфа Ромео иска да запази пилотския си състав и през 2024 г. Това заяви Алесандро Алуни Брави. Според неговите думи, отборът от Хинвил се надява да продължи да разчита на Валтери Ботас и Гуаню Жу за още една кампания, но при определени условия.

Миналата година Алфа Ромео направи сериозни промени в пилотския си състав. Швейцарците първо подписаха с Валтери Ботас. Опитният финландец дойде на мястото на своя сънародник Кими Райконен, който се пенсионира от F1. Малко по-късно Алфа Ромео привлече и тогавашния новобранец Гуаню Жу. Китаецът замени протежето на Ферари Антонио Джовинаци

Алфа Ромео направи огромен скок напред през миналогодишната кампания. Отборът от Хинвил завърши на шеста позиция при конструкторите и изпревари тимове като Астън Мартин, Хаас, Алфа Таури и Уилямс. В основната на този успех бяха невероятните индивидуални класирания на Ботас. В същото време Жу записа актив от само 6 точки. Въпреки това 24-годишният състезател остана част от Алфа Ромео и през тази година.

За съжаление, Алфа Ромео така и не успя да награди резултата от миналата година. Швейцарският отбор направи огромна крачка назад от началото на настоящата кимания. Понастоящем тимът заема деветото място при конструкторите с актив от само 9 точки.

Слабото представяне на Алфа Ромео веднага породи спекулации, че екипът може да направи промени в пилотския си състав. Мястото на Ботас в Хинвил не е толкова застрашено. Финландецът има договор до края на сезон 2024 и е много ценен за отбора заради своя опит. Същевременно споразумението на Жу изтича тази година. Китайският състезател неколкократно е казвал, че иска да остане в Алфа Ромео поне още една година. Жу е под сериозно напрежение заради протежето на Заубер Тео Пурчер, който в момента води във временното класиране в F2. Французинът се надява да получи повишение през следващата година, особено ако спечели титлата в поддържащия шампионат.

Представителят на Алфа Ромео Алесандро Брави подкрепя идеята за запазване на стабилността на отбора по отношение на пилотския състав. Разбира се, това нещо трябва да стане при определени условия.

„Винаги сме казвали, че за нас е важна стабилността. Ние сме отбор, който е в процес на трансформация. Затова се опитваме да бъдем възможно най-стабилни във всички области. Разбира се, ние винаги търсим подобрения и възможности“, сподели Брави.

„След лятото ще отделим време да проведем разговори с Жу и да намерим най-доброто възможно решение. Нашата цел е да задържим и двамата пилоти в нашия отбор и през следващата година. Разбира се, трябва да има всички елементи, за да се получи ситуация, от която печелят и двете страни. “

Търговското партньорство на Заубер и Алфа Ромео приключва в края на годината. Очакванията са италианският производител да започне партньорство с Хаас. В същото време отборът от Хинил отново трябва да използва оригиналното си име, докато засилва сътрудничеството си с Ауди

В края на миналия месец се появиха спекулации, че от Ауди вече изостават в своето развитие спрямо другите производители на задвижващи системи. Разбира се, Брави опита да разсее тези твърдения и бе категоричен, че Заубер и Ауди се движат в правилната посока.

„Преди всичко съм щастлив да чуя, че проектът Ауди е доста секретен. Не разполагаме с подобна информация по тази тема. Винаги е трудно да се разбере от външни хора какво е състоянието на развитието на такава важна програма като навлизането на нов доставчик на двигатели в F1“, продължи представителят на Алфа Ромео „Що се отнася до нашата програма, тя е на прав път. Работим усилено, за да развием отбора през следващите два сезона. Знаем, че има ограничения, свързани и с финансовите регулации, но заедно с Андреас Зайдл се занимаваме с всички наши слабости и се опитваме да търсим всички най-добри възможности на пазара, за да привлечем качество в нашия отбор и да развием нашите съоръжения. Затова няма нито една промяна в плана както за нас, така и за Ауди.“

Слуховете за възможно забавяне на работата на Ауди се появиха само месец след като надзорният съвет на марката отстрани главния изпълнителен директор Маркус Дюсман. Именно това бе човекът, който първоначално даде зелена светлина за участието на производителя в F1.

„Проектът на Ауди не се базира на отделна личност. Това е проект за цялата компания, която, бих казал, е била добре дошла на всяко ниво. Мисля, че няма промяна по този въпрос.“

„Работим като екип, за да сме готови за 2026 г. Това не означава, че предизвикателството ще бъде лесно. Имаме толкова силни конкуренти. Трябва да бъдем наистина скромни и да работим ежедневно по най-добрия начин, защото конкуренцията е изключително голяма за всички, особено в сектора на производителите на задвижващи системи. Смятам, че конкуренцията през 2026 г. ще бъде много, много силна. Затова просто трябва да се съсредоточим върху работата си. Гарантирам, че нищо не се е променило, въпреки напускането на г-н Дюсман“, завърши Алесандро Алуни Брави.