Алфа Ромео направи първи тест с болида С43. Отборът от Хинвил записа няколко обиколки с новия си автомобил в F1 по време на снимачен ден на пистата Каталуния.
Днес Алфа Ромео публикува кратко видео в профилите си в социалните мрежи. В него се вижда как Валтери Ботас излиза от бокса зад волана на новата болид С43, който бе представен публично преди три дни.
Your first look at #F1 2023 on track. ♥️ #GetCloser pic.twitter.com/P3oMh0xtqk
— Alfa Romeo F1 Team Stake (@alfaromeof1) February 10, 2023
Автомобилът, с който финландецът излезе на пистата в Барселона, беше различен в няколко области. Те бяха свързани най-вече с пода. Така на практика Алфа Ромео едва ли използва машината, която беше показана по-рано тази седмица в Цюрих.
Алфа Ромео се радваше на продуктивен старт на сезон 2022. С напредване на кампанията швейцарският отбор се сблъска с редица проблеми с надеждността на мотора на Ферари. Екипът също така не успя да развие достатъчно добре своя болид. В крайна сметка Алфа Ромео успя да спечели битката за шестото място при конструкторите благодарение на по-добрите индивидуални класирания на Ботас.
Let’s do this. 👊 #GetCloser #F1 pic.twitter.com/WhHk3M3Vbr
— Alfa Romeo F1 Team Stake (@alfaromeof1) February 10, 2023
Във вторник техническият директор на Алфа Ромео Ян Моншо заяви, че са положени много усилия за подобряване на надеждността на новия болид. Той е убеден, че това ще даде резултат на пистата през сезон 2023 в F1.
„Автомобилът все още не е стартирал, но надеждността му е перфектна и предполагам, че ще остане такава“, сподели Моншо.
„Похарчихме много усилия и работни часове, за да подобрим вътрешните си процеси. Те бяха свързани главно с охладителната система, където имахме слабост миналата година, поне през първата част на сезона. Уверен, че сме оставили тези проблеми зад гърба си.“
За разлика от сезон 2022, сега Алфа Ромео/Заубер не започва от нулата и вече разполага с някаква основа, върху която може да направи надграждане. Моншо все пак призна, че предпочита да разработва автомобил от празен лист хартия.
„Кръвното налягане и нивото на стрес не са най-приятните неща, защото има толкова много неизвестни. Вие сте изключително нервни преди да видите какво са направили вашите конкуренти. Това е така защото знаете, че може да сте тръгнали по напълно погрешен път“, добави Моншо.
Недостатъкът на [малките корекции] е, че това е свързано с една непрекъсната еволюция“, продължи Моншо. „В определен момент роля играят и опитът на екипите, размерът на екипите и ресурсите, с които разполагате.“
„Това е област, в която се чувстваме малко по-неудобно от някои от големите отбори около нас. Ако можех да избирам, бих искал редовно да започвам от нулата. Но това не е добре както от от финансова гледна точка, така и заради кръвното налягане и косата ми. Затова е добре да започваме отначало на всеки три или четири години“, завърши техническият директор на Алфа Ромео.
Междувременно все още не се знае какво ще е бъдещето на Алфа Ромео в моторните спортове. Италианският производител приключва сътрудничеството си със Заубер в края на 2023 г.
Наскоро изпълнителният директор на Алфа Ромео Жан-Филип Импарато заяви, че разглежда възможностите на марката както в F1, така и извън нея.
„В края на юни ще решим какво ще бъде бъдещето ни в моторните спортове“, каза Импарато, цитиран от MSN.
„Не изключваме нищо. Сигурно е, че имаме намерение да продължим да се състезаваме. Тази година ще празнуваме стогодишния си юбилей и ще видим дали ще останем във Формула 1, или пък ще се насочим към прототипите.“
Вижте тази публикация в Instagram.