Алфа Таури все още е не знае причината за отпадането на Пиер Гасли в Гран при на Бахрейн. Според екипа това е било напълно неочаквано. Предполага се, че става въпрос за проблем с батерията.
Френският състезател се движеше в топ 10 по време на надпревара в Бахрейн. 13 обиколки преди финала, автомобилът му Алфа Таури АТ03 спря в зоната за сигурност. Малко след това задната част на колата се запали. Този пожар предизвика появата на късна кола за сигурност.
„Колата ми спря внезапно. Буквално нямах никакво предупреждение, което е много странно„, каза Гасли, цитиран от Motorsport.com.
Техническият директор на Алфа Таури Джоди Егинтън потвърди внезапния характер на аварията в болида на Гасли.
„Повредата беше мигновена. Колата на Пиер имаше пълна загуба на електрическо захранване. Възможно е да е свързано с батерията. Все още но не знаем точно какво се е случило“, сподели британският инженер.
„Така че все още водим разследване. Първо трябва да открием повредата. Един от сценариите е да сменим даден елемент на захранващия блок. В един момент автомобилът заработи, а след това изгасна. Веднага загубихме захранване, автомобилът спря и възникна пожар.“
„Причината за запалването на колата може да е много горещи неща, които не са били охладени правилно. Погледнахме всичко и открихме, че има много повърхностни повреди.“
Унищожената система за съхранение на електрическа енергия (ЕSS) на задвижващия агрегат в колата на Алфа Таури със сигурност ще гарантира наказание за Гасли в определен момент тази година. Според правилата всеки автомобил има само два системи за електроенергия за целия сезон и не може да участва в оставащите 22 състезания само с един елемент от ESS.
Независимо от пълния размер на щетите, нанесени на AT03 на Гасли, Егинтън прогнозира голямо натоварване за тимът от Фаенца преди втория кръг от сезон 2022 в Саудитска Арабия.
„Все още преценяваме какви ще са промените по болида. Със сигурност ще бъдем с ново задно окачване. Също така голяма част от електрическата инсталация ще бъде сменена, а каросерията е износена„, обясни той.
„Ще видим какво е състоянието на акумулатора и двигателя с вътрешно горене. В най-лошия случай става дума за елемент от задвижващия агрегат или шасито, но в момента е твърде рано да се каже.“
„Всичко, което е свързано със силовия агрегат или скоростната кутия, се е нагорещило. В момента всичко е покрито с пяна от пожарогасителя. Бихме могли да извадим всички тези части и да ги изпратим обратно в завода за пълна проверка“, завърши Джоди Егинтън.
feel like we’ve taken a wrong turn somewhere… 🐪 pic.twitter.com/R2qw2itaRB
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) March 22, 2022