Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Двоен триумф на Ферари в Гран при на Бахрейн

Двоен триумф на Ферари в Гран при на Бахрейн

6309
0
Шарл Льоклер, Макс Верстапен, Карлос Сайнц
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Ферари триумфира в първия кръг от световния шампионат на Формула 1 за сезон 2022. Шарл Льоклер спечели състезанието пред съотборника си Карлос Сайнц, трети завърши Люис Хамилтън. И двата болида на Ред Бул отпаднаха броени обиколки преди финала.

На старта единствено пилотите на Макларън Ландо Норис и Даниел Рикиардо бяха с гуми медиум, всичко останали бяха сложили софт. Шарл Льоклер поведе на старта пред Макс Верстапен и Карлос Сайнц. Люис Хамилтън атакува от петото място на грида и взе четвъртата позиция на Серхио Перес. Мексиканският пилот на Ред Бул бе задминат и от Кевин Магнусен, след което го подгони и Джордж Ръсел. На осмо място излезе Пиер Гасли, следван от Фернандо Алонсо, Естебан Окон, Алекс Албон.

В третия от общо 57 тура Магнусен сбърка на спирането на първи завой и Перес го изпревари

Окон пък завъртя Мик Шумахер – бе съобщено, че инцидентът ще се разследва. Бе решено санкцията да е 5 секунди за французина. Верстапен каза по радиото, че двигателят му върши някакви странни неща в средата на завоя. Магнусен загуби още едно място – от Ръсел.

Льоклер поддържаше преднина от 1,3-2 сек спрямо Верстапен. Сайнц поизостана на почти 3,5 сек зад Макс, а Хамилтън се движеше на под секунда от испанския пилот на Ферари. В шестата обиколка Шарл бе на 2,3 сек.

Льоклер получи съобщение по радиото от тима си, че други автомобили имат проблеми с износването на задните си гуми. Хамилтън съобщи, че температурата на спирачките му е много висока, Верстапен бе предупреден да внимава за своите. В 10-ия тур Перес изпревари Хамилтън за четвъртото място. Макс се обади, че няма никакво сцепление в тази обиколка.

В 12-ия тур Хамилтън бе в бокса и сложи гуми хард. Седемкратният световен шампион излезе 12-ти и едва не се удари с Гуаню Жу, след като изтърва колата си на първи завой.

„Няма никакво сцепление с тези гуми“, каза Хамилтън по радиото, веднага след което изпревари Жу.

В 13-ата обиколка Льоклер бе на 3,7 сек пред Верстапен. В 14-ата Верстапен и Сайнц влязоха в бокса

Макс сложи нов софт, Сайнц също взе меки гуми. В следващия тур и Льоклер и Перес минаха през пита. Шарл излезе точно пред Верстапен, който веднага атакува. В 17-ата обиколка Макс задмина Шарл, веднага след което Льоклер си върна позицията. В 18-ата се случи същото.

В 19-ата Верстапен атакува за трети път, но изтърва първия завой, блокира колелата и Льоклер необезпокояван се върна на първото място. Пилотът на Ферари отвори разлика от малко над секунда.

Сайнц бе на почти 8 секунди зад Верстапен, Перес вървеше на 3 сек от испанеца. Хамилтън бе четвърти, а Ръсел – вече пети. В 21-ата обиколка разликата на Льоклер и Верстапен вече бе 2,2 сек.

„Невъзможно е да се състезаваме с тези спирачки“, каза Макс по радиото

„Да помислим за три стопа“, бе предложението на Сайнц в 23-ата обиколка.

Хамилтън направи втори пит в 27-ата обиколка, докато през това време Верстапен се оплака от своите. От Мерцедес се обадиха на Люис да внимава с натискането в първия тур след връщането на пистата. Той бе осми – зад Магнусен и Гасли. На Льоклер бе казано, че разликата спрямо Верстапен се увеличава (вече бе над 4 секунди), след което пилотът поиска да не му говорят в завоите.

Верстапен влезе за втори път в пита в 30-ата обиколка и сложи медиум. Льоклер веднага бе извикан в бокса. И Шарл взе средните по твърдост гуми, след което излезе на над 2 секунди пред Макс. Състезателят на Ред Бул се изнерви сериозно и се развика по радиото.

„Добре, вече два пъти внимавам в обиколката след излизане от пита, а можех лесно да съм начело! Това няма го правя никога повече!“, накара се Верстапен на тима си, откъдето бе получил инструкцията да щади гумите си

Макс натисна за момента, доближи Льоклер на 1,6 сек, след това свали темпото и разликата отиде на над 2,2 сек.

Албон едва не удари Сайнц при излизането си от пита и Карлос изрази недоволството си по радиото. Окон пък изпревари съотборника си Алонсо за деветото място.

Льоклер получи съобщение, че гумите му се износват по-малко от тези на Верстапен. Макс направи трето спиране в 43-ата обиколка в пита и сложи използван софт. През бокса мина и Перес, в следващия тур същото стори и Сайнц. На Шарл бе казано да изчака, докато Макс искаше да разбере от отбора си какво не е наред. От Ферари решиха Льоклер да не влиза в пита, а Хамилтън влезе в бокса за четвърти път.

Гасли отпадна в 45-ия тур, неговият Алфа Таури направо се запали. Излезе кола за сигурност и Льоклер веднага бе извикан в пита. И той сложи софт.

Верстапен се оплака неколкократно от управлението на автомобила си зад колата за сигурност и твърдеше, че то става все по-тежко. От Ред Бул му повтаряха, че не виждат нищо притеснително и ситуацията е стабилна.

При рестарта Льоклер избяга на Верстапен, който бе атакуван от Сайнц

Испанецът не успя да го изпревари, но се задържа на под секунда зад него. За два тура Шарл избяга на 2 секунди напред.

Сайнц се залепи за Верстапен, който продължаваше да недоволства по радиото, че има проблем. От Ред Бул продължаваха да му казват, че не виждат проблем. Перес също каза, че губи мощност. Хамилтън бе зад мексиканския пилот на Ред Бул.

Перес се завъртя в последната обиколка и отиде в дъното на класирането, докато Льоклер триумфално пресече финала пред Сайнц и Хамилтън.