Алфа Таури вече няма да разчита единствено на млади пилоти. Това заяви главният изпълнителен директор на отбора Петер Байер. Австриецът обясни, че промяната на политиката на Алфа Таури е причината екипът да не предостави титулярно място на Лиам Лоусън през сезон 2024.
Алфа Таури започна сезон 2023 с един сравнително опитен състезател- Юки Цунода и един новобранец- Ник де Врис. Нидерландецът все пак имаше един старт зад гърба си с отбора на Уилямс. За съжаление, Де Врис бе освободен от младежкия тим след само 10 старта. 28-годишният състезател така и не успя да се адаптира към трудния за управление автомобил на Алфа Таури
На мястото на Де Врис дойде Даниел Рикиардо. Австралиецът се завърна в F1, след като остана без титулярно място в края на миналата година. Рикиардо е пилот, който има огромен опит в световния шампионат и има спечелени 8 състезания. За нещастие, той претърпя инцидент по време на FP2 в Зандвоорт, след който контузи едната си китка. Следователно австралиецът бе заменен от Лиам Лоусън.
Лоусън записа общо пет старта с тима на Алфа Таури. Младият новозеландец показа много добра скорост и адаптация. Лоусън спечели първите си точки по време на Гран при на Сингапур, макар че преди това не бе карал на пистата Марина Бей.
В Япония Алфа Таури обяви, че догодина отново ще разчита на Рикиардо и Цунода, докато Лоусън остава резерва. Разбира се, 21-годишният състезател ще бъде на разположение на двата екипа от семейството на Ред Бул. Предполага се, че той ще получи титулярно място през сезон 2025.
По-рано тази година Ред Бул обмисляше да продаде младежкия си отбор. В крайна сметка австрийската компания реши да запази Алфа Таури, като същевременно увеличи синергията с отбора от Фаенца. Догодина двата екипа ще бъдат много по-свързани и заради разширяването на аеродинамичния отдел на Алфа Таури в Бистър. В допълнение стана ясно, че екипът вече няма да разчита единствено на млади пилоти в бъдеще
„Проведохме много дискусии за бъдещето на отбора и акционерите ни казаха: „Искаме да продължите да обучавате млади пилоти, но също така искаме да бъдете успешни“, сподели Байер.
„В крайна сметка не можете да имате и двете. Не може в отбора да има двама млади пилоти. Преценихме какво ни е необходимо, за да постигнем успех. Накрая стигнахме до заключението, че имаме само две места“, продължи CEO-то на Алфа Таури. „Даниел предлага много опит, особено когато става въпрос за настройките на автомобила. Това е нещо, с което се борим в момента. В същото време Юки имаше голямо израстване през годините и започва да постига успехи. Сега той е на върха на своята крива на представянето. Затова решихме, че те са правилният отбор за нашия отбор. Освен това е добре да имаш зад гърба си човек като Лиам, който да „поддържа огъня“ под седалките им и да се грижи за напредъка ни като отбор. “
В продължение на няколко сезона Алфа Таури заема места в по-задната част на полето. Разбира се, абсолютният приоритет на отбора е да подобри резултатите си и да се бори с отборите в средата на колоната.
Байер вярва, че интересите на Алфа Таури ще бъдат по-добре защитени чрез съчетаване на младост и опит. Но като цяло тимът остава до известна степен място за развитие на младежките пилоти на Ред Бул
„Реалността е такава, че на стартовата решетка има толкова голяма конкуренция и напрежение, а всяка десета от секундата е изключително важна. Стигнахме до извода, че ако искаме да сме претенденти за местата в средата на класирането, се нуждаем от един опитен пилот. Разбира се, ние ще продължим да развиваме млади таланти, които в крайна сметка може да се озоват в Ред Бул Рейсинг“, завърши главният изпълнителен директор на Алфа Таури.
📲 time to freshen up all your devices with our new wallpapers! 👉 https://t.co/JS6yJirYuv#QatarGP 🇶🇦 pic.twitter.com/Di2jYSl1KU
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) October 11, 2023