Начало Формула 1 Алисън: Скоростта на болид, който е бърз от началото на сезона, се...

Алисън: Скоростта на болид, който е бърз от началото на сезона, се поддържа с по-малко пари

2908
0

Тимът на Мерцедес е трябвало да преразгледа методите си на работа, за да се впише в лимита на бюджета за 2021 г., сподели техническият директор на екипа от Бракли Джеймс Алисън. От тази година влезе в сила ограничение на годишните харчове – 145 милиона долара за настоящия сезон. От лимита са изключени заплатите на пилотите, възнагражденията на тримата най-високопоставени членове на мениджърския екип на всеки тим, както и определени компоненти. По отношение на последната категория има конкретен списък кои елементи от миналия сезон биха могли да се използват през 2021 г. От тимовете зависи кои ще изберат. Производственият шеф на Макларън Пиърс Тин обясни, че използването на такива компоненти (категорията се казва Transitional Carry Over (TCO)) спестява средства от бюджета за тази година. За проследяване спазването на ограниченията ще следят външни одитори. Въвеждането на лимити обаче е предизвикателство в най-голяма степен за големите отбори и в частност Мерцедес.

„2021-ва е голяма година за целия спорт. За първи път се въвеждат нови финансови правила, така нареченото ограничение на разходите. Бяха създадени регулации, които да принудят големите отбори да намалят харчовете си до нивото на тези от средата на колоната. Тоест всички да имаме на разположение еднакви средства, за да атакуваме шампионата.“

Джеймс Алисън
Джеймс Алисън; снимка: Мерцедес

„Това доведе до една много интересна промяна тук, в Мерцедес, защото сме един от по-големите отбори във Формула 1. Ето защо трябваше да установим как да подходим към атаката на шампионат със значително по-малко финансови ресурси, отколкото разполагахме преди“, обясни Алисън

„Това означава, че трябваше да определим как да правим компоненти с по-дълъг жизнен цикъл. Как да ги създаваме по-евтино и същевременно да запазим същото ниво на представяне като досега въпреки редуцирането на бюджета. Това е огромно предизвикателство, а конструирането на автомобила е само част от него. След създаването на болида идва работата с него, развитието. Трябва да направим цял сезон, който съдържа множество непредвидими елементи. Не можеш да прогнозираш колко често ще има катастрофи или колко време ще изкарват компонентите. Подобни неща изискват ресурс, за да се поправят.“

„Може би най-голямото оръжие, което бихме могли да използваме при новите финансови правила, би било да направим автомобил, който да е бърз от самото начало. Скоростта на болид, който е бърз от началото на сезона, се поддържа с по-малко пари. Така че се надяваме, че сме вложили достатъчно в колата си за старта на сезона и че това ще позволи на плановете ни да се изпълнят по начин, позволяващ да си вършим работата на високо ниво, но при новите ограничения, вследствие на които се борим с точно същите оръжия като всички останали.“