Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алисън: Проблемът с Е20 бе със задната част от горното А-рамо на...

Алисън: Проблемът с Е20 бе със задната част от горното А-рамо на предното окачване

38
0
Ромейн Грожан

Екипът на Лотус изживя нелеки дни в началото на втория предсезонен тест във Формула 1 за 2012 г. Проблем с второто шаси Е20 принуди отбора да прекрати тренировките след едва 7 обиколки на Ромейн Грожан и да се прибере в базата си в Енстън, за да оправи нещата. Техническият директор Джеймс Алисън разказа какъв е бил проблемът:

Шасито в Барселона бе чисто нова, Е20-02. Във вторник сутринта направихме инсталационните си обиколки. В момента, в който обаче Ромейн натисна спирачките в първия си бърз тур, усети, че нещо не е наред. Обади ни се по радиото, че се отказва да бяга за време и се прибра директно в пита. Там видяхме веднага, че имаме проблем със захващането на задната част от горното А-рамо от предното окачване.

Първоначалната идея на тима да продължи тестовете с шасито от Херес (Е20-01) пропадна, след като симулация в Енстън показа, че има сериозна вероятност и то да пострада по същия начин.

Последните няколко дни бяха наистина много напрегнати, но всички изпълниха задачите си по невероятен начин – продължи Алисън. – През първия ден, когато се върнахме във фабриката, говорих с целия персонал и обясних ясно какво се е случило. Всички разбраха, че положението не е добро, но е под контрол. Конструирахме новите части, произведохме ги и са монтирани на шасито. Последвалите проби дадоха задоволителни резултати.

В резултат на направените промени, чиято цел е да предотвратят нова поява на проблема, теглото е увеличено с около 1 килограм. Това е напълно в реда на нещата и не е голяма грижа, убеден е Алисън.

За тренировките ще използваме 01, а 02 ще е резервно шаси. В момента довършваме 03, при което е приложена новата конструкция – добави той.

Техническият директор на Лотус сподели още много интересни подробности за новия болид на Лотус в специален разговор за ClubS1 – тях ще можете да научите в новия брой на списанието (147).