Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алисън: С настоящото темпо можем да настигнем Мерцедес

Алисън: С настоящото темпо можем да настигнем Мерцедес

40
0

Тимът на Рено е в състояние да настигне съперниците си от Мерцедес в подреждането при конструкторите във Формула 1 за 2010 г., убеден е техническият директор на екипа Джеймс Алисън. Окуражен от представянето си на Спа-Франкоршамп в Белгия, отборът ще се бори за добри резултати и в предстоящата надпревара за Гран при на Италия.

– Джеймс, тимът се върна на подиума на Спа, а и двата R30 финишираха в точките. Каква е преценката за състезанието?

– Резултатът от надпреварата беше страхотен начин да се върнем на писта след лятната ваканция. Бе много окуражаващ уикенд и нещата изглеждат добре за оставащите шест старта. Роберт [Кубица] бе бърз от самото начало на тренировките, като вървеше с темпото на водещите болиди. Подиумът е награда за страхотните усилия и работа на целия отбор. Виталий [Петров] също направи силно състезание и се възстанови след разочароващата квалификация. Кара агресивно, направа паметна битка с Мерцедес и успя да се измъкне от дъното на колоната, за да вземе ценни точки.

– R30 направи голяма крачка напред на Спа – доколко това се дължеше на системата F-duct?

– Уикендът на Спа бе особено важен за нас, защото F-duct-ът е голямо нововъведение и работихме много, за да действа то правилно. Бяхме наясно, че на белгийската писта системата носи значителни предимства. Бих казал, че ни спечели повече от половин секунда на Спа.

– След всички усилия за конструирането и монтирането F-duct-а трябва да е било особено удовлетворяващо да видите, че проработи от самото начало.

– Започнахме анализите си на системата още в началото на годината и макар да бе ясно, че ще ни помогне много, знаехме, че ще е трудно да постигнем добри резултати веднага. Бяхме наясно още, че програмата ни включва поредица от по-конвенционални подобрения, но те бяха доста по-лесни за прилагане и носеха много по-малък технически риск, така че ги избрахме за приоритет пред F-duct-а. Още от Гран при на Бахрейн обаче малка група аеродинамици работеха по проекта и какво трябва да направим, за да приложим концепцията и в нашия автомобил. След като изчистихме плановете, дойде време за производство. Ето защо бе крайно удовлетворяващо да видим, че устройството работи още от първите излизания на колите ни на Спа.

– Да погледнем напред към Монца – най-бързата писта за сезона. Можем ли да очакваме нов аеропакет за автомобилите?

– Да, Монца е много различна от всички останали трасета, така че трябва да подготвим специален пакет, какъвто не ползваме другаде. Италианската писта се състои от много дълги прави и няколко завои, което изисква значително по-малки крила, отколкото на която и да е друга писта. Допълнително затруднение е, че F-duct-ът е опция за там. Както и някои други екипи, ние също анализираме дали е възможна оптимална работа на системата при толкова ниско ниво на аеросцепление, каквото е на това на Монца.

– Каква е стратегията за развитие през останалата част от сезон?

– До настоящия етап от сезона всеки разумен отбор вече работи основно по колата си за следващия отбор. Ние не сме изключение. Въпреки това имаме още няколко подобрения преди финала, макар че те далеч няма да са толкова сериозни, колкото бяха нововъведенията в началото на годината.

– Какъв ще е подходът на отбора към последните стартове за 2010 г. и битката с Мерцедес?

– В момента се намираме на 23 точки зад Мерцедес [в класирането при конструкторите], така че трябва да печелим поне 4 пункта повече от тях във всяка от оставащите надпревари. На Спа успяхме да вземем само три от аванса им, но се надявам, че при поддържане на настоящата ни конкурентоспособност можем да финишираме пред болидите на Мерцедес и с двете ни коли. Ако постигнем това и нямаме проблеми с издръжливостта, имаме сериозен шанс да ги настигнем преди края на сезона.

– Какви са очакванията за уикенда?

– Монца наистина се различава сериозно от останалите писти в календара, но когато една кола е бърза, то тя е такава на всяко трасе, независимо от характеристиките му и нивата на аеропритискане. Ето защо представянето на R30 на Спа ми дава увереност, че сме в състояние да се борим за също толкова добри резултати. Целта ни ще е и двата болида да са в топ 10 на квалификацията и състезанието през предстоящия уикенд.